עוד אקזיט ישראלי: ברודקום קונה את דיון נטוורקס ב-178 מיליון דולר

זוהי הרכישה הרביעית של ברודקום בישראל ■ דיון נטרוורס הוקמה בשנת 2001 והושקעו בה 50 מיליון דולר ■ דיון נטוורקס היתה במקום השמיני ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" בשנה שעברה

חברת הסמיקונדקטור האמריקנית ברודקום רוכשת את הסטארט-אפ הישראלי דיון נטוורקס (Dune Networks) תמורת 178 מיליון דולר. כך הודיעה הלילה ברודקום, הנסחרת בוול סטריט לפי שווי של 14.46 מיליארד דולר. דיון נטוורקס היתה במקום השמיני ברשימת הסטארט-אפים המבטיחים של "גלובס" בשנה שעברה.

זוהי הרכישה הרביעית של ברודקום בישראל והיא מעריכה כי רכישה זו תתחיל לתרום לשורת הרווח שלה ב-2010, או לכל הפחות תהיה בעל השפעה נייטרלית.

דיון נטרוורס הוקמה בשנת 2000 והושקעו בה 50 מיליון דולר מקרנות ההון סיכון פיטנגו, אוורגרין, אלתא ברקלי, Aurum-SBC, קרן JVP וקרן U.S. Venture Partners. החברה מעסיקה כ-100 עובדים ויש לה משרדים ביקום ובקליפורניה. החברה מייצרת מתגים לציוד תקשורת לתמיכה בהעברת נתונים בפס רחב. השלמת עסקת הרכישה צפויה בחודש בסוף חודש מארס.

מוצרי האת'רנט של דיון תואמים את פורטפוליו הפתרונות שלנו לציוד תקשורת עבור מרכזי מידע", אמר מרתין לונד, סגן נשיא בברודקום העומד בראש חטיבת מתגי התקשורת של החברה. "הטכנולוגיה הזו תאפשר לנו לפנות לשווקים חדשים".אייל דגן, אשר ייסד את דיון נטוורקס יחד עם עופר עיני ומיכל קאהן, הוסיף כי "הלקוחות המשותפים שלנו יוכלו להביא לשוק מתגים בעלות נמוכה יותר ובעלי ביצועים טובים יותר".

רמי ברכה, שותף מנהל בפיטנגו שהשקיעה בדיון נטוורקס, אמר כי ההשקעה בסטארט-אפ הייתה לטווח הארוך וכי קרנות ההשקעה שמו מבטחם בהנהלת החברה לאורך השנים. לדבריו, "ידענו שמדובר בקבוצת ניהול רצינית ומוכשרת ובטכנולוגיה ייחודית ופורצת דרך. לא מיהרנו לחפש את האקזיט; החברה עבדה באופן שקט תוך כדי מיקוד עמוק לאורך השנים. תמכנו בחברה קרוב ל-10 שנים ואני שמח מאד שפירות העבודה הקשה וההשקעה נשאו פרי".