מה מחפשים הישראלים באינטרנט? בעיקר משחקים

כך עולה מסקר צייטגייסט השנתי של גוגל המדרג את שאילתות החיפוש הפופולריות ■ ביאהו מחפשים את מייקל ג'קסון, ובבינג את טוויטר

גולשי האינטרנט הישראלים התעניינו גם השנה בעיקר במשחקים. כך עולה מתוצאות סקר צייטגייסט (בגרמנית: רוח הזמן) ל-2009, שבדק את מילות החיפוש הפופולריות ביותר השנה בקרב גולשים בעולם.

מילות חיפוש פופולריות נוספות, פרט ל"משחקים", היו "וואלה", "פייסבוק", "מקושרים", "YouTube", "נענע10" ו"יד2". 3 החיפושים הפופולריים ביותר בתחום המזון היו "מתכונים", "קפה קפה" ו"במבה".

השאילתה הפופולרית ביותר בתחום הבידור היתה "הבורר 2". מעניין שהתוכניות "הישרדות" ו"האח הגדול" לא נכנסו לעשירייה הראשונה בקטגוריה זו. בתחום הפיננסים, השאילתה הפופולרית ביותר היתה "בנק", ואחריה "בנק לאומי" ו"בנק הפועלים".

לפי הסקר של גוגל, מילות החיפוש הצומחות ביותר בישראל - כלומר, השאילתות שחל זינוק משמעותי בחיפוש אחריהן בשנה האחרונה - הן משחק הילדים Webkinz, "צפייה ישירה", "פייסבוק" ו"YouTube". נעדרים בולטים נוספים הם המוצר הנחשק iPhone, שאמור להגיע החודש לישראל, ושירות המיקרו-בלוגינג טוויטר, שזכה לסיקור תקשורתי יוצא דופן ב-2009.

הסקר של גוגל מספק נקודת מבט נוספת על האירועים הבולטים והמגמות שאפיינו את השנה החולפת ביותר מ-50 מדינות. תוצאות הסקר מבוססות על מיליארדי שאילתות שנעשו ב-2009 במנוע החיפוש של גוגל.

לפי גוגל, הנתונים אינם כוללים מידע על חיפושים שביצעו גולשים ספציפיים, ולא ניתן לקשר בינם לבין אנשים או קבוצות שונות באזורים גיאוגרפיים מסוימים.

המידע המוצג בסקר מבוסס על מוצרי גוגל - גוגל טרנדס וגוגל אינסייט פור סרץ' - שפותחו במרכז הפיתוח של החברה בישראל.

ג'קסון הדיח את בריטני

גם יאהו פרסמה את שאילתות החיפוש הפופולריות ביותר בעולם ב-2009. בראש הרשימה עמד מייקל ג'קסון, ששערוריית מותו הובילה גולשים רבים לחפש מידע אודותיו ברשת.

ג'קסון הדיח מראש הרשימה את בריטני ספירס, שכיכבה במקום הראשון 4 שנים רצופות.

חיפושים פופולריים נוספים היו סדרת הטלוויזיה Twilight (דמדומים), מייגן פוקס וספירס.

נעדרים בולטים מהעשירייה הראשונה היו טוויטר ונשיא ארה"ב, ברק אובמה.

מנוע החיפוש החדש של מיקרוסופט, בינג, מציג תמונה קצת שונה: החיפוש הפופולרי ביותר ב-2009 היה ג'קסון, ואחריו טוויטר, שפעת החזירים, שוק המניות והשחקנית פארה פוסט, שמתה השנה מסרטן.

העובדה ששירות המיקרו-בלוגינג טוויטר הצליח להתברג לרשימת 10 החיפושים הפופולריים בבינג נובעת כנראה מכך שזהו מנוע חיפוש חדש, שמושך אליו בשלב זה בעיקר גולשים בעלי נטייה טכנולוגית.