HOT: לא לגעת בטלפוניה הנייחת לפני שיוסדר שוק הסלולר

בפנייה לשר התקשורת מוחה החברה על הכוונה להקים ועדת תעריפים לבזק, שתעסוק גם ביצירת שוק סיטונאי לדקות שיחה ולקווי אינטרנט ■ מוחה על כך שהיא ממתינה שנה וחצי לקבל רישיון לאספקת שירותי אינטרנט

חברת HOT , בניהול הרצל עוזר, קובלת נגד סדרי העדיפויות של משרד התקשורת על רקע כוונתו לכנס ועדת תעריפים לבזק, שתעסוק גם ביצירת שוק סיטונאי לדקות שיחה ולקווי אינטרנט.

HOT מבינה כי אם ועדה כזו אכן תקום, וסמכויותיה יורחבו מעבר לבדיקת התעריפים של בזק - המשמעות עבורה תהיה קשה. משרד התקשורת אמור לבחון דרך ועדת התעריפים בין היתר שינויים בשוק הטלפוניה הנייחת, ולכן כל מה שיוחלט לגבי בזק - יוחל גם על HOT.

הנחה לגדול

HOT פנתה במכתב למנכ"ל משרד התקשורת, עדן בר-טל, ולשר התקשורת, משה כחלון, ובו הביעה חשש כבד מפני האפשרות שהוועדה תעסוק בנושאים של יצירת שוק סיטונאי לדקות שיחה ולקווי אינטרנט. מדובר ביוזמה חדשה, לפיה חברות יוכלו לרכוש צבר של דקות (או קווי אינטרנט) ולקבל הנחה לגודל. היום, הן בבזק והן ב-HOT, אין אפשרות כזו, והספקיות לא יכולות לרכוש בכמויות וליהנות מהנחות ולמעשה, המחיר קבוע עבור קו.

במכתב עליו חתומה עו"ד מיכל פליישר, מנהלת רגולציה בהוט טלקום, מביעה החברה תמיהה על כך שהמשרד בוחר להתעסק בשוק הנייח, בעוד שוק הסלולר נהנה מחסינות, ומכך שרפורמות רבות שהמשרד מתכנן בו פשוט לא מקודמות. כך, למשל, HOT מביעה תרעומת על כך שחברות הסלולר לא מחוייבות בהפרדה מבנית, אין אפשרות לשחקנים חדשים לפעול על גבי רשתות הסלולר שנותרות סגורות, והעיסוק של המשרד בנושא תעריפי השלמת שיחה בסלולר עדיין לא הסתיים, והמחירים טרם ירדו.

HOT מוחה על כך שהיא ממתינה שנה וחצי לקבל רישיון לאספקת שירותי אינטרנט (ISP), ותוהה מדוע המשרד בוחר לעסוק בוועדה חדשה בשוק שבו קיימת תחרות ושלא הוכח כי קיים בו כשל שוק.

עוד כותבת החברה כי היא נכנסת להשקעות כבדות בהקמת רשת אינטרנט חדשה ומהירה (UFI), שאמורה להתחרות בבזק, ומביעה תמיהה על הצורך שמצא המשרד לנסות ולהכביד עליה דווקא כעת.

לדברי HOT, די להתבונן במשימות הדחופות של המשרד כדי להתפלא על הצורך שהוא רואה בהתערבות דווקא בשוק התקשורת הנייח. כך מונה החברה את הגברת התחרות ובחינת תעריפי קישורי הגומלין בתחום התקשורת הסלולרית, מתן אפשרות לכניסת מתחרה נוסף לאותו שוק, בחינת מדיניות אספקת שירות גישה ותשתית אינטרנט סלולרי לצרכן ועוד.