נתניהו: "ההחלטה להקפיא הבנייה ביו"ש - חד-פעמית וזמנית"

הדברים נאמרו הערב בנאום המסיים ועידה מרכזית לחיסכון ופנסיה ■ "המתנחלים הם חלק אינטגרלי מהעם שלנו, הם אחינו ואחיותינו" ■ "היעד שלנו הוא להיכנס למועדון מדינות ה-OECD"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו נשא הערב את הנאום המסיים בוועידה המרכזית לחיסכון ופנסיה שנערכה היום (ג') במרכז הקונגרסים שבאירפורט סיטי. נתניהו היה אמור לשאת את נאומו בפתיחת הכינוס לצידם של שר האוצר, יובל שטייניץ ויו"ר ההסתדרות, עופר עיני, אך עקב מחלת השפעת בה לקה המליצו רופאיו על מנוחה של מספר שעות.

נתניהו פתח ואמר כי "בשבוע שעבר קיבל הקבינט החלטה יוצאת דופן לעצור ל-10 חודשים את הבנייה ביהודה ושמרון. ההחלטה התקבלה מתוך רצון להתניע את המו"מ לשלום עם הפלסטינים. אני מבקש לציין כי לא התכוונו לעצור את החיים ביהודה ושומרון ולכן היא אינה חלה על 2,500 יחידות דיור שכבר החלו או בניה של כיתות לימוד שתימשך, אבל אני יודע שההחלטה לא להתחיל בבניה חדשה היא לא קלה - המתנחלים הם חלק אינטגרלי מהעם שלנו, הם אחינו ואחיותינו ואני מבקש להבהיר כי ההחלטה היא חד פעמית וזמנית".

בהקשר הכלכלי אמר נתניהו כי "אנחנו זקוקים גם לצמיחה כלכלית. לפני שנה היינו ברמת אי ודאות גדולה, מצב שהקבילו אותו למטוס שנמצא בצלילה, הצלחנו לבלום את הצלילה אך עתה צריך לשוב לצמיחה. הדבר המרכזי שאנו עומדים לעשות מיד זה שינוי בתהליך המיסוי והרישום של נכסים".

נתניהו התייחס למועדון מדינות ה-OECD: "היעד שלנו הוא להיכנס למועדון מדינות ה-OECD. אני מדבר על זה כבר עשור ואני מקווה שלקראת הכנס הבא כבר נהיה שם.יש מאגר עצום של קרנות בעולם שעובדות לפי קריטריונים ברורים. ברגע שנכנס למועדון ה-OECD תגדל בצורה משמעותית כמות הכסף שתזרום להשקעה בישראל".

"הקרקעות הם משאב עצום שהוא כיום משאב חסום"

בנוגע לנדל"ן בישראל ציין נתניהו כי "אנו בעיצומה של מהפכה אדירה. הקרקעות הם משאב עצום שהוא כיום משאב חסום. עם ביצוע המהפכה בשוק הנדל"ן, ישתחרר הון עצום הטמון בקרקע שיביא לגידול משמעותי בצמיחה בישראל".

"יש פה הזדמנות מאחר שיש ביקוש. ביקשתי שיכינו לי שקף שיסביר לי את השלבים הנדרשים לשם קבלת היתר בניה וקיבלתי מספר שקפים עם עשרות שלבים - זה חייב להשתנות ובתנופה רבה. אנחנו כבר עושים שינויים מרחיקי לכת לשם קיצור , פישוט התהליכים והגדלת השקיפות, בועדות התיכנון המקומיות ובקרוב נעשה זאת גם בועדות האזוריות. לדוגמה: תוספת של 25 מטר לבית לא תדרוש אישור".

"אף פעם לא הבנתי למה זה לוקח כל כך הרבה זמן לעשות שינויים, אפשר לפשט ולכווץ את התהליכים וזה מה שאנו עושים כעת. הדבר יזרז את הפיתוח גם בפריפריה, בעיקר בנגב ובגליל. דברים רבים הקשורים לאישורי תכנון ובנייה ייחסכו מהאזרחים, ויש לנו עוד הפתעות בתחום זה, אנשים לא מאמינים שזה יקרה אבל אנחנו בדרך לשם".

"גם אז לא האמינו האזרחים כי יוכלו להחזיק כמה דולרים שהם רוצים"

נתניהו ציין את הרפורמה שערכה הממשלה בראשותו בעבר בתחום שוק מט"ח ואמר כי "גם אז לא האמינו האזרחים כי יוכלו להחזיק כמה דולרים שהם רוצים וזה הרי קרה והצליח לשנות את המערכת של הטיפול במט"ח בישראל ממדינת עולם שלישי שנשענת על חלפנים ושוק שחור למדינה מתוקנת".