ניר גלעד, מנכ"ל החברה לישראל, ימונה ליו"ר צים

המינוי במקומו של עידן עופר, המסיים כ-5 שנות כהונה כיו"ר הדירקטוריון של צים ■ צים הפסידה 208 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009

חברה לישראל הודיעה אחר הצהריים לאחר נעילת המסחר בבורסת תל אביב (ג') כי מנכ"ל החברה, ניר גלעד, מונה ליו"ר החברה הבת צים במקומו של עידן עופר, מבעלי השליטה בחברה לישראל. עידן עופר מסיים כ-5 שנות כהונה כיו"ר הדירקטוריון של צים.

עידן עופר: "לאחר תקופה של חודשים רבים של מעורבות אינטנסיבית בענייני צים, שבמהלכה הוביל ניר גלעד, יחד עם מנכ"ל צים, רפי דניאלי, את גיבוש הסדר ההבראה המורכב והחובק עולם בצים, יכנס גלעד לתפקיד יו"ר החברה, כדי להוביל אותה לחזרה למסלול תקין ורווחי של פעילות".

"אני מאחל לניר גלעד הצלחה רבה בתפקידו החדש, ומשוכנע שהדירקטוריון בראשותו, והנהלת צים בראשות רפי דניאלי יובילו בשנים הקרובות את צים באופן הנכון והמקצועי ביותר ", הוסיף עופר.

צים הפסידה 208 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2009

נזכיר כי החברה לישראל פרסמה בשבוע שעבר את דו"חותיה הרבעוניים, במסגרתם דיווחה על הפסד של כ-11 מיליון דולר לעומת רווח של כ-253 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

מהדו"חות ניתן ללמוד כי את הרבעון השלישי סיימה צים בהפסד (המיוחס לבעלי המניות בחברה לישראל) של 208 מיליון דולר בהשוואה להפסד של 61 מיליון דולר ברבעון המקביל. הצפי להפסדי צים עמד על כ-120 מיליון דולר. הכנסותיה הרבעוניות של צים צנחו בכמעט 50% והסתכמו ב-596 מיליון דולר.

מחזור ההכנסות של צים ברבעון השלישי הסתכמו בכ-596 מיליון דולר לעומת סך של כ-1.18 מיליארד דולר ברבעון המקביל. הקיטון נובע בעיקרו מירידה בכמויות, ירידה בדמי ההובלה וירידה בהכנסות חברות בנות. מחיר ההובלה הממוצע למכולה ירד ברבעון השלישי של תקופת הדוח בשיעור של כ-31% מכ-1,493 דולר למכולה לכ-1,027 דולר והכמות המובלת ירדה בשיעור של כ- 31% . הכמות המובלת ברבעון השלישי הסתכמה בכ-455 אלפי TEU לעומת כמות של כ-660 אלפי TEU ברבעון המקביל.