בריטיש ישראל: הרווח הנקי צמח ב-166% ל-304 מיליון שקל

הכנסות מס חד פעמיות תרמו 138 מיליון שקל עקב הקטנת ההפרשה למסים נדחים ■ הדירקטוריון החליט על חלוקת דיבידנד בסך 18.75 מיליון שקל

חברת הנדל"ן בריטיש ישראל , בניהולו של עמיר בירם, מסכמת את הרבעון השלישי ותשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 עם המשך גידול בהיקפי פעילותה. ההכנסות מהשכרה ניהול ואחזקה של נדל"ן להשקעה, המהווה את פעילות הליבה של בריטיש , צמחו ברבעון השלישי של שנת 2009 בכ-17.5% והסתכמו בכ-181.7 מיליון שקל. הגידול נובע בעיקר משיפור בהכנסות במרכזים מסחריים קיימים, וכן, כתוצאה מרכישת שני מתחמי משרדים במסגרת עסקת טמרס נדל"ן. בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2009 רשמה החברה גידול של כ-13% בהכנסות מהשכרה ניהול ואחזקה של נדל"ן להשקעה ל-500.6 מיליון שקל.

בשורה התחתונה רשמה החברה ברבעון השלישי של 2009 רווח נקי של 122.2 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של 12.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיכמה עם רווח נקי של 304 מיליון שקל, פי 2.7 לעומת התקופה המקבילה. בעקבות החלטת הממשלה על ההפחתה בשיעור מס החברות, רשמה החברה ברבעון השלישי של השנה הכנסות מס חד פעמיות בהיקף של כ-138 מיליון שקל עקב הקטנת ההפרשה למסים נדחים.

בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה עלייה של כ-56.5 מיליון שקל בערך נדל"ן להשקעה, בהשוואה לעלייה של כ-289.7 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2008. הקיטון בסעיף עלייה בשווי הנדל"ן להשקעה נרשם בין היתר בעקבות השקעות ושיפורים שביצעה החברה בחלק מהנכסים ושטרם תרמו לשיפור בהכנסות.

במקביל לאישור הדוחות הכספיים, החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בסך 18.75 מיליון שקל (12.5 אגורות למניה). מתחילת השנה (כולל החלוקה הנוכחית) החברה חילקה והכריזה על דיבידנד לבעלי המניות בהיקף של כ-77.5 מליון שקל (המייצג 57 אגורות למניה).

בקופת החברה מזומנים, שווי מזומנים, השקעות לזמן קצר, הלוואות ופיקדונות לזמן קצר בסך של כ-860.9 מיליון שקל. תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת הסתכם בכ-140 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה. יתרת הנדל"ן להשקעה של החברה הסתכמה בכ-7 מיליארד שקל.

טל גינזבורג, סמנכ"ל הכספים של בריטיש ישראל אמר היום: "בתום הרבעון השלמנו את הרחבת קניון חדרה. בנוסף, החברה נמצאת בימים אלה בשלבי פיתוח והקמה של מספר נכסים (ביניהם הרחבת קניון אבנת, הרחבת קניון רחובות והקמת מבנה מסחרי בכיכר ציון) שהשבחתם תסייע להמשיך ולהציג שיפור בביצועים התפעוליים גם בעתיד".

בריטיש ישראל מתמחה באחזקה, ניהול והשכרה של נכסים מניבים, בעיקר מרכזי מסחר ומשרדים. בבעלות החברה למעלה מ-20 נכסים, בשטח כולל של למעלה מ-400,000 מ"ר (חלק החברה), ברחבי הארץ. הנכסים הבולטים שבבעלות החברה הם: גרנד קניון בחיפה, קניון רחובות, קניון אבנת, פארק אזורים בפתח-תקוה, בילו סנטר, קניון השרון, קניון לב אשדוד ועוד.