גשמי ברכה: עלייה של 9% בפדיונות חנויות האופנה בנובמבר

לפי נתוני ריס, למרות העלייה בפדיונות ברוב הקניונים - קניון סביונים רשם ירידה משמעותית של 10.35%

אחרי חודשים רצופים של ירידה במכירות, חודש נובמבר 2009 נחתם עם בשורה, כאשר מכירות חנויות האופנה צמחו ב-9% - כך עולה מנתוני מערכת ריס, המשקפים נתוני קופות של 1,030 חנויות זהות בפריסה ארצית.

ראוי לציין כי מדובר בעלייה ביחס לנובמבר 2008, אז נרשמה ירידה של 16% בפדיון. לפיכך המשמעות היא כי למרות העלייה, רשתות האופנה לא הצליחו לחזור לרמת המכירות טרם המיתון.

לדברי חגית איזמן, מנהלת תחום רשתות וקניונים בריס, מכירות נובמבר 2009 היו נמוכות ב-7% ממכירות נובמבר 2007, אז נרשמה רמת מכירות גבוהה במיוחד בשל מבצעי מכירה שהתקיימו בחלק מהקניונים.

חנויות אופנת הגברים רשמו בנובמבר עלייה של 9%, ואילו החנויות לאופנת נשים רשמו עלייה בשיעורים של 3.5%-5%. החנויות שבהן נמכרת אופנת נשים לצד אופנת גברים רשמו עלייה של 11%.

רשתות האופנה הביעו היום (ד') שביעות-רצון מנתוני המכירות, אך נזהרו מהסקת מסקנות גורפות. "היה לנו חודש טוב ועלינו בנובמבר ביותר מ-20%, תוצאה שהושגה גם כתוצאה משיתוף-פעולה עם פלאפון וישראכרט. אנחנו מצפים כי דצמבר יהיה חודש טוב יותר מנובמבר", אמר ל"גלובס" מנכ"ל קונספט שיווק, מפעילת הרשתות לי קופר ובלו בירד.

* השוק התאושש?

"עדיין מוקדם מדי להסיק מסקנות גורפות. אנחנו רואים יציאה בזווית כהה מהתחתית, וזו התחלה של יציאה".

גם מנכ"לית Celio, שגיב שקד, מסכמת את נובמבר בשביעות-רצון.

"הרשת מציגה בנובמבר עלייה בחנויות זהות הגבוהה מהעלייה הממוצעת שנרשמה בשוק. אנחנו אומנם שמחים על התוצאות, אבל לא ממהרים להסיק מסקנות על יציאה ענפית מהמיתון", אומרת שקד.

מרבית הקניונים והפאוור סנטרים נהנו בנובמבר מעלייה בפדיונות האופנה. ביג כרמיאל וקניון לב חדרה הובילו את העלייה, כשרשמו עלייה של 23%. קניון קריית-אונו רשם אף הוא עלייה מרשימה של 18.5%. ONE באר-שבע רשם אף הוא עלייה מרשימה של 12.5%.

קניון מודיעין רשם אמנם עלייה של 21%, אולם הפדיונות אשתקד בקניון היו נמוכים יחסית.

בין הקניונים הגדולים, קניון אבנת בפתח-תקווה רשם עלייה של 10.9%, ואחריו קניון רמת-אביב עם עלייה של 10.7%. קניון איילון וקניון מול הים רשמו עלייה של כ-10.5% כל אחד.

בדיזנגוף סנטר, קניון מלחה, הקריון ובקניון רננים נרשמה עלייה של כ-9.5%.

בקניון רחובות נרשמה עלייה נמוכה מהממוצע שעמדה על 4.8%.

למרות העלייה הרוחבית, חלק מהקניונים חתמו את החודש עם ירידה בפדיונות. קניון סביונים הוביל את הירידה כשרשם ירידה של 10.35%. בקניון גבעתיים נרשמה ירידה של 5.5%, ואילו בקניון לב אשדוד נרשמה ירידה של 2.5%.

22