גלובוס גרופ תקים מתחם בתי-קולנוע בירושלים ב-20 מיליון שקל

המגה פלקס החדש יחליף את בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ שפונו מקניון מלחה ויפעל גם בשבתות ■ החברה הציבורית גלובוס מקס שבשליטת יורם גלובוס הודיעה לבורסה כי קיים ספק משמעותי להמשך קיומה כעסק חי

חברת גלובוס גרופ תקים מגה פלקס בשכונת תלפיות בירושלים בהשקעה של כ-20 מיליון שקל. כך נודע ל"גלובס". מדובר בקומפלקס שיכלול 20-25 אולמות קולנוע ויפעל גם בשבתות.

פתיחת הקומפלקס החדש צפויה לתת מענה לסגירתם של בתי-הקולנוע של גלובוס גרופ בקניון מלחה. כזכור, בהתאם להסכם שהושג עם קבוצת עזריאלי פינתה לאחרונה גלובוס גרופ את בתי-הקולנוע בקניון מלחה לטובת רשת האופנה השבדית H&M, תמורת פיצוי של כ-10 מיליון שקל.

בעל החברה, יורם גלובוס, מפעיל את עסקי הקולנוע בזרוע הפרטית, גלובוס גרופ; ובזרוע הציבורית - גלובוס מקס (חברה מדווחת), הנמצאת בשליטת יורם גלובוס (60%), ניו אפיק (60%) ואפיק איווסט (4%).

לגלובוס גרופ 8 סניפים ברחבי הארץ, שהאחרון שבהם נחנך בתחילת אוקטובר 2009 בבנייני האומה בירושלים. לגלובוס מקס 6 סניפים הפועלים באילת, נתניה, קריית-ביאליק, באר-שבע ועוד.

כפי שחשף "גלובס", בקרוב צפויה גלובוס גרופ לפנות את בתי-הקולנוע מהגרנד קניון בחיפה, ולדברי החברה, היא מתעתדת לפתוח בעיר מגה פלקס.

השבוע הודיעה גלובוס מקס לבורסה כי קיים ספק משמעותי לגבי המשך קיומה של החברה כעסק חי. ב-9 החודשים הראשונים של השנה רשמה החברה צמיחה של 12% בהכנסות שהסתכמו ב-57 מיליון שקל, לעומת הכנסות של 50.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות ממכירת כרטיסים בלבד צמחו בתקופה זו ב-8.8% והסתכמו ב-36.3 מיליון שקל, שהיוו 63% מהכנסות החברה.

עם זאת, החברה חותמת 9 חודשים עם הפסד תפעולי של 21.5 מיליון שקל ורושמת בשורה התחתונה הפסד של 39.8 מיליון שקל.

לכך יש להוסיף את העובדה כי במאי 2010 החברה צריכה לפרוע אג"ח בהיקף של 21.4 מיליון שקל. נכון למועד הדו"ח, גירעון החברה בהון החוזר עומד על 21 מיליון שקל, ואין כל ודאות כי היה בידיה לפרוע את האג"ח.