ביטוח ישיר במגעים להכנסת בנק אגוד לשותפות במימון ישיר

מביטוח ישיר נמסר בתגובה כי "אכן מתקיימים מגעים להכניסם כשותפים, הנמצאים בשלב ראשוני" ■ בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הניבה פעילות מימון ישיר הכנסות של כ-12 מ' ש' כשהפסדיה בתקופה זו היו כ-12.5 מ' ש'

קבוצת ביטוח ישיר, בשליטת משפחת שנידמן ובניהול בני הדודים מוקי ודורון שנידמן, החלה במגעים ראשוניים להכנסת בנק אגוד , בניהול חיים פרייליכמן, לשותפות בחברת האשראי הצרכני שלה - מימון ישיר. כך נודע ל"גלובס". מביטוח ישיר נמסר בתגובה כי "אכן מתקיימים מגעים להכניסם כשותפים, הנמצאים בשלב ראשוני. בשלב ראשון נבדק ההיבט הרגולטורי ולאחר מכן ייבחן המשך ההליך". מבנק אגוד נמסר כי "מכיוון שמדובר בגופים מפוקחים הנושא נמצא כרגע רק בבדיקות ראשוניות מול הרגולטורים".

נציין כי בדו"חות בנק אגוד לרבעון השלישי צוין כי "בהתאם לאסטרטגיה העסקית של הבנק, הכוללת שימת דגש בתחום הבנקאות הקמעונאית, בוחן הבנק אפשרות להתקשר עם גוף פיננסי לצורך רכישת זכויותיו של אותו גוף בתיק הלוואות צרכניות. נכון למועד הדו"חות הכספיים, סכום ההלוואות שתירכשנה, ככל שתירכשנה, אינו מהותי ביחס לסך כל האשראי שהעמיד הבנק לציבור".

במהלך שנת 2007 החלה קבוצת ישיר בפעילות האשראי הצרכני שלה, המתמקדת במתן הלוואות למימון רכב ואשראי המגובה בשעבוד רכב. עד כה מדובר בפעילות בבנייה והפסדית. בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה הניבה פעילות מימון ישיר הכנסות של כ-12 מיליון שקל כשהפסדיה בתקופה זו היו כ-12.5 מיליון שקל. נציין כי תיק האשראי של מימון ישיר הסתכם בסוף ספטמבר האחרון בכ-88 מיליון שקל.

בשנה וחצי האחרונות, על רקע המשבר, מימשה ביטוח ישיר כמה מאחזקותיה כדי לייצר מזומנים ולהימנע מהזרמת מזומנים נוספים וזאת כדי לעבות את הונה לטובת החזרי התחייבויות. במסגרת שורת שינויים מבניים בתוך החברה, שנערכו בתקופה האמורה, מימון ישיר עברה לפני כמה חודשים מבעלותה המלאה של ביטוח ישיר לבעלות המלאה של ישיר ביטוח, הנמצאת אף היא בבעלות ביטוח ישיר. כמו כן, לאחרונה מיזגה ביטוח ישיר את בית ההשקעות שלה לבית ההשקעות מיטב-גאון, בתמורה לכרבע ממניות בית ההשקעות הממוזג.

לפני שנים ספורות, בעיצומה של ההתרגשות שנוצרה מוועדת בכר נראה היה שהגופים המוסדיים כולם יקימו מערכי אשראי צרכני שיתחרו בבנקים, וביטוח ישיר לא היתה היחידה שנכנסה לתחום. ואולם, מאז התברר שהקמת זרוע אשראי קמעונאית בעייתית מאוד, כשלמעשה רק קבוצת ביטוח אחת עדיין ממשיכה לפעול ולהרחיב את פעילותה הממשית והמורגשת בתחום - כלל מימון של כלל ביטוח. מנגד, מוקדם יותר השנה קבוצת הראל יצאה ממיזם משותף שהקימה בעבר עם ויזה כאל לאשראי צרכני.