פועלים סקיוריטיז מעלים את מחיר היעד לפרוטליקס ל-12 ד'

ברקליס על פוטנציאל המכירות של פרוטליקס : 200-400 מ' ד' ■ ישנם כ-10,000 חולים במחלת הגושה בעולם, מהם מקבלים כיום טיפול רק 5,500 חולים ■ עלות טיפול שנתי של חולה בגושה כ-250 אלף ד'

מניית פרוטליקס מרכזת עניין כבר זמן רב, וביומיים האחרונים, מאז הודיעה חברת פייזר על שת"פ לפיתוח ומסחור של תרופה לטיפול במחלת הגושה, taliglucerase Alfa שסיימה בהצלחה את שלב הניסוי הקליני והחברות מתכוונות להגיש בקשה לאיחשורה ע"י ה-FDA בקרוב, כאשר לתרופה מעמד של "תרופת יתום", פייזר תקבל בלעדיות עולמית (פרט לישראל) בתמורה להשקעה ראשונית של 60 מיליון. לאחר פרסום דבר השת"פ נפלה המנייה בכ-23%, אולם האנליסטים בשוק ממשיכים להתייחס באופטימיות לשת"פ.

בפועלים סקיוריטיז החליטו להעלות את מחיר היעד למניה ל-12 דולר לעומת מחיר יעד קודם של 10 דולר. המחיר החדש משקף למניה פרמיה של 54%, לעומת המחיר בו סגרה אתמול בוול סטריט שהיה 7.77 דולר. "לדעתינו זוהי אבן דרך חיובית משמעותית לפרוטליקס אשר אמורה להגיש לאישור הרגולטורים את המסמכים עד סוף שנת 2009, אנו מצפים לתקופת בחינה בת חצי שנה וצפי לאישור ה-FDA בקיץ 2010" אמרו האנליסטים בהתייחסם לשת"פ עם פייזר.

"העובדה שענקית פארמה כפייזר היתה מוכנה לחבור לתרופת נישה שכזו שלה שוק כה מוגבל, ולספק לפרוטליקס יחס עדיף מבחינת חלוקת הרווח מעיד על כך שפייזר מאמינה שפוטנציאל השוק של התרופה גדול בהרבה ממה שצופים בשוק".

היום מפרסמים כלכלני ברקליס קפיטל סקירה על מניית פייזר ומציינים את השת"פ כחלק מסדרת שת"פים עליהם הודיעה פייזר לאחרונה. להערכתם פוטנציאל המכירות של התרופה של פרוטליקס עומד על 200-400 מיליון דולר, הדבר תלוי גם בקבלת אישורים ובהשקה של תרופה חדשה של חברת שייר Velaglucerase, הממתינה לאישורים של ה-FDA ורשות המזון והתרופות האירופית, בין הגורמים האחרים. האנליסטים חוזרים על המלצתם לפייזר "תשואת יתר" ומחיר יעד של 21 דולר.

האנליסטים מציינים כי ישנם חששות ביחס ליכולת להעביר מטופלים ע"י תרופת ה-Cerezyme לתרופה החדשה, מאחר ורופאים ומטופלים מרגישים בנוח עם התרופה הוותיקה, ולכן הפוטנציאל המשמעותי יותר לטאליגלוקרז של פרוטליקס טמונה בקרב החולים החדשים שאובחנו או אלו שלא טופלו עד כה.

פייזר ופרוטליקס מעריכים כי ישנם כ-10,000 חולים ברחבי העולם, מהם מקבלים כיום טיפול רק 5,500 חולים. הטיפול במחלה נדירה שכזו כולל בדר"כ פרמיה על רקע נדירות המחלה והצורך בטיפול ארוך טווח ורציף בה (טיפול כרוני) המסתכם ביותר מ-250 אלף דולר לשנה פר מטופל.

לפני ימים אחדים נודע כי פייזר תשקיע בפרוטליקס 60 מיליון דולר במסגרת הסכם אסטרטגי בין החברות, במסגרתו רכשה פייזר את הזיכיון לשיווק התרופה שפיתחה פרוטליקס לטיפול במחלת הגושה, הנובעת מחוסר מולד באחד האנזינים החיוניים בגוף ושכיחה בקרב יהודים-אשכנזים. בנוסף תשקיע פייזר סך נוסף של 55 מיליון דולרים בכפוף לעמידה באבני דרך שנקבעו (ככל הנראה קבלת אישור ה FDA לתרופה). בתמורה לכך, פייזר ופרוטליקס יתחלקו 60% ו- 40% הן בהכנסות והן בהוצאות.

תפקידה של פרוטליקס במיזם המשותף יהיה ייצור התרופה ופייזר תנצל את המוניטין הרב שלה ואת מערכת השיווק המשומנת שלה לשיווק ומכירת התרופה בכל העולם למעט בישראל, שם תיוותר הבלעדיות של פרוטליקס.