יום עצוב לרדויז'ן: בעלי המניות של טנדברג נענו להצעת סיסקו

סיסקו הגיעה לאחזקה של יותר מ-90% ממניות טנדברג הנורבגית ותצליח ללחוץ על שאר בעלי המניות

סאגת סיסקו-טנדברג-רדויז'ן מגיעה לסיום עגום מבחינתה של רדויז'ן הישראלית. סיסקו הצליחה להגיע לאחזקה של יותר מ-90% בחברת טנדברג הנורבגית ובכך לדחוק לפינה את מחזיקי ה-10% הנותרים, מה שיאפשר לה להשלים את ההשתלטות על טנדברג ולהיפרד משיתוף הפעולה על רדויז'ן. שיתוף פעולה זה, נזכיר, הניב לרדויז'ן כשליש מהכנסותיה.

כזכור, בתחילת אוקטובר הציעה סיסקו לרכוש את חברת טנדברג מנורבגיה ומניותיה של רדויז'ן צללו כיוון שטנדברג היא המתחרה של רדויז'ן. אם לוקחים בחשבון שסיסקו אחראית ל-30-40% מהכנסותיה של רדוויז'ן, הרי שרכישת המתחרה לא מהווה חדשות טובות לרדויז'ן, שכן סיסקו תעבור לפתח ולמכור ציוד מתוצרת טנדברג ותפסיק למכור את מוצרי רדויז'ן.

ואולם, לאחר מכן עלו סימני שאלות באשר לעסקה, כיוון שסיסקו התקשתה לקבל את הסכמתם של 90% מבעלי המניות של טנדברג. סיסקו הציעה בהתחלה לרכוש את החברה הנורבגית תמורת 153.5 קרונות למניה (קרי שווי של כ-3 מיליארד דולר), אך בעלי מניות רבים בטנדברג היו סבורים שזהו מחיר נמוך מדי והתנגדו לעסקה. לאחר מכן, סיסקו העלתה את הצעת הרכש ב-10.7% ל-170 קרונות נורבגיות, המשקף שווי של כ-3.4 מיליארד דולר לטנדברג.

בצעד זה הצליחה סיסקו לכבוד את טנדברג והיא הודיעה היום (ו') כי 89.1% מבעלי המניות נענו להצעה המשופרת. אם לוקחים בחשבון שלסיסקו יש כבר אחזקה של 2% בחברה, הרי שהיא עברה את ה-90% ויכולה כעת ללחוץ על שאר בעלי המניות, כך שההשתלטות סגורה.

רדויז'ן מפתחת מוצרים להעברת קול, וידיאו ונתונים על רשתות IP, המאפשרים בין השאר לקיים שיחות ועידה באיכות גבוהה. החברה נסחרת בבורסה בת"א ובוול סטריט לפי שווי של 116 מיליון דולר.