מניית היום בנאסד"ק: מי שהמציאה את GTA נחתכה בכ-30%

טייק-2, החתומה על להיטים כמו GTA או "מקס פיין", סובלת מחולשה במכירות משחקים מובילים שלה והזהירה מפני הפסדים בחודשים הקרובים

אין כמו עונת החגים בארה"ב, אשר מדי סוף השנה מפתה את העם האמריקני אל החנויות כדי לקנות מתנות. יצרניות משחקי מחשב וקונסולות המשחקים בדרך כלל נהנות מאמוק הקניות המאפיין את סוף השנה, אך השנה סנטה קלאוס דילג על יצרנית המשחקים טייק-2 (Take-Two) - ומניותיה צוללות בוול סטריט.

טייק-2 (סימול: TTWO) נופלת בכ-30% בנאסד"ק לאחר שהחברה הזהירה אמש (ה') כי ה היא תסיים את הרבעון הפיסקאלי הרביעי של 2009, שהסתיים באוקטובר) בהפסד של 5-10 סנט למניה. כמו כן, היא צופה הפסד של 40-50 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הראשון של 2010, כלומר "רבעון החגים".

המחשקים שמייצרת טייק-2 מוכרים לכל; בין היתר, החברה ייצרה את הלהיט GTA (רש"ת: Grand Theft Auto), "מקס פיין" ועוד. התחזיות שסיפקה אמש היו מאכזבות למדי, שכן האנליסטים בשוק ציפו לרווח של 33 סנט למניה ברבעון הפיסקאלי הרביעי והפסד של 26 למניה בלבד ברבעון הפיסקאלי הראשון של 2010.

ומהי הסיבה לפערים המהותיים בין צפי השוק לתחזיות החברה? במילה אחת: בייסבול. באשר לרבעון הפיסקאלי הרביעי, טייק-2 מאשימה את המכירות החלשות של משחק הבייסבול 'Major League Baseball' titles", כמו כן, החברה מסרה כי מכירות מאכזבות של המשחק "Major League Baseball" יעיבו על התוצאות הרבעון הפיסקאלי הראשון של 2010.

החברה מסרה גם תחזית מאכזבת לשנת הכספים 2010 ואמרה כי היא תסיים את השנה בהפסד של 40-60 סנט למניה, בעוד שבשוק ציפו לרווח של 64 סנט למניה. האנליסטים מיהרו להגיב ובבית ההשקעות Cowen חתכו את ההמלצה למניה ל"נייטרלי" מ"תשואת יתר" בטענה שאין זרזים לעליות במניה בטווח הנראה לעין. בבית ההשקעות הביעו דאגה מכך שהחברה דחתה את ההשקעה של מספר משחקים שאמורים להיות להיטים, כדוגמת "מקס פיין 3" או "Mafia II".

טייק-2 נסחרת בוול סטריט לפי שווי של 623 מיליון דולר. מטה החברה ממוקם בניו יורק והיא מעסיקה 2,100 עובדים. החברה מייצרת משחקי מחשב ומשחקים לקונסולות כגון Xbox 360, Wii ופלייסטיישן.