אירופה מציגה ירידות; טוקיו סיימה בשיא של 6 שבועות

באילו מניות ירוקות מומלץ להשקיע בעקבות הוועידה בקופנהגן ■ שר האוצר של הונג-קונג, ג'ון צ'אנג: הממשל "מודאג מאד" מהסכנה של היווצרות בועת נדל"ן בעיר

שוקי אירופה נסחרים בטריטורייה החיובית, על אף העליות הבוקר בטוקיו ונתוני התעסוקה המפתיעים לטובה שפורסמו בסופ"ש (ו') בארה"ב.

ברקע, היום נפתחה ועידת האקלים בקופנהאגן, דנמרק. נציגי 192 מדינות הגיעו לקופנהגן כדי להשתתף בוועידה שהוגדרה כ"חשובה ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

מטרת הועידה היא להגיע להסכמה על שני עקרונות יסוד. מחויבות חד משמעית של כל מדינות העולם לצמצם עד שנת 2020 את פליטת גזי החממה לאטמוספרה בשיעור של 20%-40% וכן להקים קרן אקלים בינלאומית בהיקף של כ-10 מיליארד דולר. הסכום הזה יועמד לזכות המדינות המפותחות כדי לסייע להן להתמודד עם הצורך למנוע זיהום סביבתי. בסיטיגרופ ממליצים על מניות ירוקות מעניינות.

בורסת סידני ננעלה בירידות על אף העלייה בביקוש לעובדים באוסטרליה. הפרסומים של מקומות עבודה פנויים באוסטרליה זינקו בשיעור החד ביותר מאז מאי 2007.

בורסת הונג הונג סיימה בעליות לאחר ששר האוצר של הונג קונג, ג'ון צ'אנג אמר כי הממשל בהונג קונג "מודאג מאד" מהסכנה של היווצרות בועת נדל"ן בעיר כתוצאה מהזרמת הון למערכת הפיננסית. עם זאת, צ'אנג נמנע מלומר כי הבועה כבר נוצרה, על אף שמחירי הנדל"ן כבר האמירו ב-30% מתחילת השנה, ומחירי דירות היוקרה זינקו ב-40%.

בזירת המטבעות, הדולר יורד ב-0.3% ביחס למטבע היפני ל-89.96 ין לדולר.

מכירות כלי הרכב בסין עקפו את רף 12 המיליון

איגוד יצרניות כלי הרכב של סין מסר כי מאז תחילת השנה היקף המכירות של כלי רכב בסין עבר את רף 12 מיליון היחידות, כשבסיכום שנתי המספר עשוי לחצות את רף 13 המיליון.

עד שנת 2009, סין מעולם לא ייצרה יותר מעשרה מיליון כלי רכב בשנה. על אף הירידה בביקושים לכלי רכב ברחבי העולם, הביקוש בסין דווקא עולה בחדות. התמריצים הממשלתיים בדמות הנחות מס על רכישת כלי רכב קטנים תרמו לגידול במכירות.

כמו מדינות רבות בעולם, לרבות ארה"ב, סין הציגה העניקה סובסידיות לאזרחים שהחליפו את הרכב הישן ברכב חדש.

מניות מומלצות בעקבות הוועידה בקופנהגן

אנליסטים רבים מאמינים כי הועידה בקופנהגן תוביל למתן תמריצים ישירים לענף האנרגיה הסולארית, תחנות רוח, מים, ביוטכנולוגיה וביו דיזל. בסיטיגרופ ממליצים על מניית Vestas Wind Systems (סימול: VWS:DE) ועל מניית תחנות רוח IBerdola Renewables (סימול: SIBE:ES:GEX).

חברת התעופה היפנית, ג'פאן איירליינס , תקבל מממשלת יפן ערבות על הלוואות בהיקף 700 מיליארד ין (7.8 מיליארד דולר) שנועדו לעזור לה להימנע מפשיטת רגל ולבנות את החברה מחדש.

מניות הבנקים ביפן, המחזיקות בחוב של ג'פאן איירליינס, ריכזו עניין: מיזוהו פייננשל , מיצובישי UFJ , סומיטומו מיטסואי פייננשל .