ירידה חדה בייצור התעשייתי של גרמניה: דאקס מאבד 1.9%

מודי'ס תבחן את גבולות דירוג ה-AAA של ארה"ב ובריטניה ■ הייצור התעשייתי בגרמניה נפל ב-1.8% באוקטובר, בהשוואה לחודש הקודם ■ אנליסטים ב-Action Economics חזו עלייה של 1.1% במונחים חודשיים

שוקי העולם נסחרים בירידות חדות בתגובה לפרסום נתוני הייצור התעשייתי בגרמניה ולאחר שנגיד ה'פד', בן ברננקי, אמר אמש (ב') כי "עדיין מוקדם מדי להכריז על התאוששות כלכלית בת קיימא". בורסת טוקיו ננעלה בירידות על אף השקת חבילת תמריצים ביפן בהיקף של 81 מיליארד דולר.

ממשלת יפן השיקה חבילת תמריצים בהיקף 7.2 טריליון ין (81 מיליארד דולר) לאור סימנים להתפוגגות ההתאוששות הכלכלית במקביל לירידת הפופולריות של ראש הממשלה החדש, יוקיו האטויאמה.

חבילת החילוץ הראשונה של האטויאמה כוללת 3.5 טריליון ין לטובת המחוזות השונים ביפן, 600 מיליארד ין לעידוד התעסוקה, ו- 800 מיליארד ין לטובת מייזמים סביבתיים.

ברקע, סוכנות דירוג אשראי הבינלאומית, מודי'ס, הודיעה כי היא תבחן את גבולות דירוג ה-AAA של ארה"ב ובריטניה בשל הידרדרות מצב החוב הציבורי שלהן לאור המשבר הפיננסי העולמי.

מודי'ס הגדירה את דירוג ה-AAA של בריטניה וארה"ב כ"גמיש" בניגוד לזה של של קנדה, גרמניה וצרפת שהוגדר כ"חסין". סוכנות הדירוג ציינה כי אף אחת מהמדינות בעלות דירוג AAA לא הגיעה למצב "פגיע" שעשוי להוביל למצב של "אל חזור" מהדירוג הגבוה ביותר.

המטבע היפני עמד על 84.83 ין לדולר ב-27 בנובמבר - שיא של 14 שנה. נכון לעכשיו, הדולר מאבד 0.56% ל-89 ין לדולר.

ירידה חדה בייצור התעשייתי בגרמניה

הייצור התעשייתי בגרמניה נפל ב-1.8% באוקטובר, בהשוואה לחודש הקודם. אנליסטים ב-Action Economics חזו עלייה של 1.1% במונחים חודשיים. משרד המסחר הגרמני עדכן גם את נתוני הייצור התעשייתי לחודש ספטמבר לעלייה של 3.1%, לעומת עלייה של 2.7% בפרסום הראשון.

מניות הספנות איבדו גובה

מניות חברות הספנות, ניפון יוסן , מיטסואי O.S.K וקוואסקי קיסן קיישה איבדו גובה לאחר שמדד Baltic Dry, העוקב אחרי מחירי ההובלה הימית של סחורות ירד אתמול בפעם הראשונה מזה ארבעה ימים.

מניות הכריייה מרכזות עניין לאור ירידת מחיר הזהב , במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק. אקסטרטה , אנגלו אמריקן .

סיבה סקטוריאלית לאופטימיות

זיו סגל, המנתח הטכני של גלובס מסביר כי גם בהשקעה גלובאלית, ישנה חשיבות גבוהה יותר לסקטורים מאשר למדינות. ניתוח סקטורים ובחירת סקטורים עליהם ניתן להשיג תשואה עודפת הם לפיכך המפתח לניהול תיק, הן כזה המבוסס על מניות אמריקניות והן תיק גלובאלי יותר. להלן כמה אפשרויות מעניינות מהבחינה הטכנית, נכון למועד זה.

GGW- להשקעה בתעשיית המים הגלובאלית. המהלך של GGW מעל 18 דולר והתמיכה מעל 18 דולר מהווים איתות להמשך עליה. ההתנגדות המשמעותית הבאה היא באזור ה-22 דולר. אפשרות נוספת היא PIO, האחות של PHO האמריקאית שגם היא נמצאת במסלול של עליה.

- FFR חשיפה לנדל"ן עולמי. סחירות ממש נמוכה ולכן צריך לקחת זאת בחשבון. אבל, פריצה מהימנה של ההתנגדות ב-32 דולר כלפי מעלה תיחשב סימן להמשך עליה. הגנה על פוזיציית רכש מתחת ל-30 דולר.

ICLN חשיפה לתעשיית האנרגיה הירוקה. יש לה תמיכה טובה מאוד וקרובה מאד קצת מעל 21 דולר ופוטנציאל משמעותי לעליה. עוד אפשרות לחשיפה לסקטור היא PBD בה ניתן להשקיע ולהגן על הפוזיציה מתחת ל-16 דולר.

SEA חשיפה לסקטור הספנות. קצת מדשדשת אבל יכולה לפרוץ למעלה. הסקטור נחשב ברומטר חשוב להתאוששות הכלכלית העולמית. מהלך מעל 14.2 דולר יאשר התפתחות מגמת עליה.