אריה דרעי יוצא להגנת נאמן: "אף אחד לא יחיל פה חוקי הלכה"

השר לשעבר בראיון לגלי צה"ל: "יש יוזמות להוריד את העומס מבתי המשפט, אז בא יעקב ועודד את הרבנים שרוצים להקים בוררויות על-פי דין תורה. מה רע בזה?"

"יעקב נאמן עצמאי; יש לו משרד עורכי דין, והוא לא צריך את הפוליטיקה. אנשים חיפשו הזדמנות קטנה כדי להתנפל עליו, חיכו לו בפינה. אני אומר לאזרחי ישראל: אין לכם מה לדאוג; אף אחד לא יחיל פה מחר בבוקר את חוקי ההלכה" - כך אמר הבוקר (ד') השר לשעבר אריה דרעי בראיון לגלי צה"ל, בתגובה לדברים שאמר שלשום (ב') שר המשפטים יעקב נאמן, אשר קרא "להפוך את משפט התורה למחייב במדינה".

"אני לא חושב שיש כאן סערה; לדעתי זה יותר סערה פוליטית", הוסיף דרעי. "לא מוצא חן בעיני אנשים מה שנאמן עשה בזמן האחרון עם היוזמות המשפטיות שלו. אני לא מדבר עכשיו כיהודי דתי; אני מכיר את נאמן כבר 20 שנה, ואין אדם יותר פרקטי ממנו. מישהו חושב שנאמן יעלה על דעתו להחיל כאן חוקי שבת ואישות? הוא יכול להכריח מישהו?".

דרעי הביא כדוגמה את נושא ברית-המילה, ואמר כי למרות שממילא כ-80% מהישראלים מקיימים ברית-המילה, אם היו קובעים זאת בחוק - "זה היה מרתיע אנשים בגלל כפייה דתית".

לדברי דרעי, "כל יהודי מאמין מתפלל 3 פעמים ביום שיבוא משיח צדקנו וייבנה בית המקדש. זה חלום של כולנו שכל עם ישראל יכיר בקדוש-ברוך-הוא ויקבל אותו. אך בין זה ובין המצב בישראל היום יש פער, ואנחנו צריכים למצוא סטטוס-קוו כדי שכל אחד יוכל לחיות לפי אמונתו.

"נאמן דיבר על הקמת מסגרות משפטיות שיהודים מאמינים יוכלו ללכת לבוררות על-פי דין תורה. אם אני רוצה לפנות לדין תורה, אז המדינה לא מאפשרת לי וכופה עליי ללכת לבית דין רגיל. הרי היום על כל שטות של 50 שקל אדם הולך לבית משפט. יש יוזמות להוריד את העומס מבתי המשפט, אז בא יעקב ועודד את הרבנים שרוצים להקים בוררויות על-פי דין תורה. מה רע בזה?".