מנפאואר: עלייה תלת-חודשית של 15% בגיוס עובדים בשוק ההון

עפ"י מדד מנפאואר, בנובמבר חלה ירידה של 5.3% בביקוש לעובדים - אחרי עלייה חדה של 11.2% באוקטובר

בחודש נובמבר חלה ירידה של 5.3% בביקוש לעובדים חדשים בכלל ענפי המשק. ירידה זו באה לאחר עלייה חדה של 11.2% באוקטובר, שנבעה כנראה מגיוס מאסיבי יחסית של עובדים המתבצע בדרך כלל לאחר החגים. כך על פי מדד הדרושים של מנפאואר.

6 מתוך 10 ענפי המשק הנסקרים במדד אופיינו על ידי עלייה בביקוש לעובדים, אולם בשיעורים נמוכים של 2% או פחות. העלייה הגבוהה ביותר בביקוש לעובדים היא בענף הבנייה, בשיעור של 10.7%. במנפאואר מוסרים כי גם עלייה חדה זו בענף הבנייה אינה מעידה על כך שמסתמנת מגמת עלייה בביקוש לעובדים בענף זה.

אורנה סגל, מנכ"ל מנפאואר ישראל, מציינת: "בחודש האחרון ניתן לראות עלייה בגיוס עובדים חדשים בתחום התפעול. אמנם עלייה זהירה, אך ניתן לומר כי כמות המשרות בתחום זה הוכפלה בחמשת החודשים האחרונים. ארגונים יצרניים רבים חזרו להיקפי ייצור גדולים ושם יש עלייה בולטת יותר בביקוש לעובדים חדשים. בנוסף, ניתן לראות בחודש האחרון עלייה בדרישה לנהגי משא כבד בתחום המזון, עובדי ייצור, הנדסאים ומפעילי מכונה בתעשייה הפרמצבטית.

תחום המזון והתעשייה הפרמצבטית נמצאים בגידול בביקוש לעובדים חדשים, עקב העלייה בצריכה הקיימת היום לאחר המשבר הכלכלי, מה שמוביל להזדמנויות תעסוקה נוספות לעובדים בתחום זה".

בתחום משאבי האנוש ניתן לראות עלייה משמעותית בכמות המשרות החדשות המוצעות, כשהדרישה היא בעיקר לרכזות גיוס ומנהלות משאבי אנוש. עם זאת, הדרישה היא בעיקר למשרות בדרגים זוטרים יחסית ולא למנהלי משאבי אנוש בכירים.

בתחום שוק ההון ניתן לראות בשלושת החודשים האחרונים עלייה מתונה בגיוס עובדים חדשים, בשיעור של 10%-15%, בעיקר לתפקידים ברמת ביניים כמו אנליסטים, דילרים, מנהלי סיכונים ואנשי שיווק ומכירות בשוק ההון.

תופעה מעניינת נוספת עליה מצביעה סגל, היא עלייה בגיוס של עובדים זמניים. "ארגונים רבים במשק מתחילים להיערך היום להיקף עבודה גבוה יותר, אך עדיין לא הופשרו מספיק תקנים ולכן ניתן לראות עלייה בגיוס של עובדים זמניים במקום עובדים העובדים על תקן קבוע", מציינת סגל.