המשבר מתרחק - והחברות רצות לגייס: נובה רוצה 20 מ' ד'

שוק ההנפקות הראשוניות בנאסד"ק ממשיך להראות סימני חיים ■ מניית נובה עלתה מתחילת השנה בשיעור של 733%

נסו להיזכר היכן הייתם כשמניית נובה , אחת מהחברות הישראליות הקטנות הנסחרות בנאסד"ק, נסחרה לפי מחיר של 39 סנט והחלה את מסלול הנסיקה מעלה. כן, מניית נובה השלימה מתחילת השנה נסיקה של 733%, והפכה לאחת המניות הלוהטות מבין הישראליות הנסחרות בנאסד"ק. ממחיר שפל של 39 סנט כאמור דהרה המניה למחיר נוכחי של 4.83 דולר, המשקף שווי חברה של 94 מיליון דולר.

נובה, המפתחת מכשירי מדידה המיועדים ליצרני שבבים למיניהם, לא נותרה אדישה לשיעורי העלייה הללו, והחליטה כי הגיע הזמן לפנות שוב לציבור המשקיעים במטרה לגייס מהם הון. נובה הגישה אתמול לרשות לני"ע האמריקנית תשקיף מדף לגיוס של עד 20 מיליון דולר בהנפקת מניות, אג"ח, אופציות, זכויות או צירוף כזה או אחר של מספר מכשירי השקעה.

תשקיף מדף, נזכיר, מאפשר לחברה לקצר את תהליך ההנפקה (לכשזה קורה), ולכן הוא אינו כולל את שם החתם או החתמים שילוו את החברה להנפקה. עם זאת, ולפי הידוע, הנהלת נובה עורכת בשבועות האחרונים מסעי רוד שואו לאורכה ולרוחבה של ארה"ב במטרה להכין את הקרקע לקראת הגיוס העתידי, שאם יקרה, ייצא לפועל במהלך פברואר עד מארס 2010.

המומנטום החיובי שנוצר סביב מניית נובה הוא פועל יוצא של התאוששות שוק ההון, אך גם של שיפור בתוצאותיה הכספיות של החברה ותחזיות ורודות לגבי הענף בו היא פועלת. נובה סיימה את הרבעון השלישי של השנה עם הכנסות של 11.4 מיליון דולר (גידול של 29% לעומת הרבעון המקביל אשתקד). הרווח התפעולי עמד על 1.5 מיליון דולר (לעומת הפסד של 2.5 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והפסד של 137 אלף דולר ברבעון הקודם), ואילו בשורה התחתונה רשמה החברה רווח נקי של 1.7 מיליון דולר לעומת הפסד של 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד, והפסד של 94 אלף דולר ברבעון הקודם - מספרים שבהחלט מסבירים את נסיקת המניה.

לנובה יש כיום בקופה מזומנים בשווי של 16.1 מיליון דולר, והיא יצרה ברבעון השלישי מזומנים בשווי של 1.9 מיליון דולר. במילים אחרות, לחברה אין צורך מיידי במזומנים אך כמו שתמיד אנו נוהגים להגיד - מנפיקים כשאפשר ולא כשצריך.

בעלת המניות הגדולה בנובה היא כלל תעשיות אלקטרוניקה (של קבוצת אי.די.בי), עם אחזקה של 24.8%. מנכ"ל החברה הוא גבי זליגסון.

ולסיום, אם אתם מחפשים סממן לסיכויי ההצלחה של ההנפקה העתידית של נובה, אולי תמצאו אותו בהתנהגות המניה אתמול. ברוב המקרים, כשחברה מודיעה על הנפקה, מחיר המניה מתחיל לרדת. במקרה של נובה קרה ההיפך. מניית החברה הוסיפה אתמול לערכה 7.6%, וריכזה מחזור הגבוה פי שישה מהמחזור הממוצע בשלושת החודשים האחרונים.