מכרז השוק הסיטונאי: "תנובה הציבה רף ציפיות שהכשיל אותה"

השבוע ייפגשו תנובה ועיריית תל-אביב עם נציגי המציעים כדי לשפר את ההצעות פעם נוספת ■ המוכרות מנסות להימנע מגניזה נוספת של המכרז

בחלוף יותר משבועיים מאז הוגשו ההצעות לרכישת מתחם השוק הסיטונאי בתל-אביב, ייפגשו השבוע בעלות המתחם, בראשות תנובה ועיריית תל-אביב, פעם נוספת עם המציעים השונים, בניסיון לשפר את ההצעות המקוריות.

כגודל הציפיות

אחד המקורבים למשא-ומתן אמר היום (א') ל"גלובס" כי "השקט בשבועיים האחרונים אומר הכל. המוכרים הציבו רף של ציפיות שהכשיל אותן, ושכעת הן מתקשות לעמוד בו".

ההערכות המוקדמות דיברו על שווי של כ-600 מיליון דולר לפחות לכל המתחם. המתחם משתרע על פני 55 דונם, ובפרויקט ייבנו 4 מגדלים בני 40 קומות שיכללו 1,200 דירות, מגדל עם שימושים מעורבים בן 20 קומות, שורת בניינים בני 12 קומות ומתחם מסחרי בשטח של 30 אלף מ"ר.

מתקשות להכריז על הזוכה

הקבוצות שניגשו למכרז הן קבוצה המורכבת מתדהר, חבס, מגדל ובריטיש ישראל, שאליה הצטרפה חברת רוגובין של קובי רוגובין.

הקבוצה השנייה מורכבת משיכון ובינוי, אביב, יורוקום נדל"ן וקנדה ישראל. הקבוצה השלישית מורכבת מהאחים משה ויגאל גינדי וחברת גינדי השקעות.

המוכרות מתקשות להכריז על הזוכה, למרות שהן כבר נפגשו עם נציגי כל הקבוצות. הקושי להכריע נובע בעיקר מפער ציפיות בנוגע למחיר המבוקש.

לאור זאת, כפי שפורסם ב"גלובס", וכדי שלא להגיע לגניזה נוספת של המכרז המדובר (לפני שנה הוקפא המכרז בשל ההצעות הנמוכות), שוקלות כעת המוכרות לפצל בכל זאת את המתחם ולמכור בנפרד את שטח הקניון והמגדל המשולב.

מחברת השוק הסיטונאי נמסר כי " התקבלו 3 הצעות מגובות בערבות בנקאית. מדובר בהליך מכירה גדול ומורכב, וההצעות נבחנות בהתאם".