עיני: "ב-2014 יתקפו את ועדת חודק כמו את ועדת בכר"

גלובס tv יו"ר ההסתדרות תקף את שטייניץ: "לא ניתן יד לוועדה שלא תעבוד בשיתוף-פעולה עם ההסתדרות" ■ "אנחנו לא ניתן שתפרון תיסגר ו-1,000 עובדים יילכו הביתה"

יו"ר ההסתדרות עופר עיני תקף היום (ב') את שר האוצר יובל שטייניץ בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס", ואמר כי לא ייתן יד לוועדת חודק או לכל ועדה אחרת שלא תעבוד בשיתוף פעולה עם ההסתדרות.

"התנהגתי עד היום באחריות ואני אמשיך להתנהג באחריות, אך אני מציע לך לדבר איתי פנים מול פנים", אמר עיני לשטייניץ, תוך שהוא מאיים כי "השקט התעשייתי" שאפיין את השנתיים האחרונות במשק, קרי היעדר השביתות, לא יימשך ב-2010.

עיני התייחס גם לרפורמה שהאוצר מעוניין להעביר בשוק ההון, בעקבות משבר האג"ח הקונצרניות בשנה שעברה, שגרם לפגיעה בקופות הגמל ובקרנות ההשתלמות, קרי בכספי הפנסיה של הציבור.

"הקימו עכשיו איזו ועדה חדשה, איך קוראים לה? חודק?", שאל עיני בזלזול. "ב-2013 או 2014 יתקפו את ועדת חודק כמו שהיום תוקפים את ועדת בכר. בינתיים, כל ועדה כזו מגלחת את כספי החוסכים. כל סיבוב כזה משאיר פחות פנסיה. אני אומר לאוצר: תעשו איזו ועדה שאתם רוצים; כל ועדה שלא תעבוד איתנו לא תעבור. אנחנו נציגי החוסכים. אנחנו רוצים להיות עם היד על הדופק. נכון שהאוצר יותר חכם מכולם, אבל גם אנחנו מבינים משהו. לא לא יהיה מצב שהאוצר יחליט ואנחנו נשלם את המחיר".

עיני התייחס גם למשבר במפעל תפרון בצפון והבטיח כי ההסתדרות לא תיתן למפעל להיסגר: "אנחנו לא ניתן שתפרון תיסגר ו-1,000 עובדים יילכו הביתה. אין מצב שניתן לעובדים האלה ללכת הביתה. אין מצב. אני ארתום את משרד התמ"ת ואת בעלי המפעל ובטח את הבנקים כדי לחלץ פיתרון. אני מקווה שהשכל הישר יגבר, אבל אם לא - לא ניתן לתפרון להיסגר".