הצעת חוק: אסור יהיה לכבול אסיר למיטתו בכלא ללא סיבה

יוזמת ההצעה, ח"כ רונית תירוש: "מטרידה אותי העובדה שאסירים הזוכים לפרסום נהפכים לאסירים סלבריטאים, ודואגים להם שלא יפגעו בעצמם יותר מאשר אסירים שאינם מפורסמים - וזאת מסיבות שאינן בהכרח ענייניות"

בימים האחרונים התפרסם כי האסיר אסף אפרתי, מאבטח הרמטכ"ל, החשוד בנסיון אונס, נכבל למיטתו בכלא כנגד רצונו. הדבר הוסבר על מנת ש"לא יוכל לשלוח יד בנפשו".

בעתירה שהגישו עורכי דינו של אפרתי הם ציינו כי על פי בדיקה פסיכיאטרית של שרות בתי הסוהר נמצא כי אין סכנה שאפרתי יתאבד, והוא אף לא איים בכך ולא ניסה זאת בשום שלב.

בהצעת חוק של ח"כ רונית תירוש נכתב: "אסיר לא יהיה כבול במיטתו אלא אם התקבלה חוות דעת רפואית מוסמכת כי קיים חשש סביר שהאסיר עלול לעשות אחד מאלה: לגרום נזק לגוף הסובבים אותו או לשלוח יד בנפשו".

ח"כ רונית תירוש אמרה: "לצערי שירות בתי הסוהר מפעיל גישה דרקונית לפיה ניתן לאזוק אסיר למיטתו גם ללא חוות דעת רפואית המאפשרת זאת, וגם ללא עבר אלים כלשהו בין כותלי הכלא המצדיק זאת. אני סבורה כי כבוד האדם, אפילו אם הוא חשוד במעשים מתועבים, אינו פחות חשוב מכבוד שרות בתי הסוהר גם אם הם שרויים בפאניקה".

"לפיכך, על אף המחדלים שאפשרו התאבדויות עצירים הפתרון לכך הוא לא לקשור עצירים למיטה. הפעם הגזמנו".

"בפרט מטרידה אותי העובדה כי אסירים הזוכים ליותר פרסום, נהפכים לאסירים סלבריטאים ולהם דואגים שלא יפגעו בעצמם יותר מאשר אסירים שאינם מפורסמים וזאת מסיבות שאינן בהכרח ענייניות".