ארה"ב: ישראל עומדת בלוח הזמנים להשגת יעדיה הפיסקליים

משלחות ממשרדי האוצר של ארה"ב וישראל קיימו מפגש חצי שנתי בירושלים - נועד לבדוק האם ישראל עומדת בתנאים להמשך הנגישות לערבויות אמריקניות ■ נדונו אפשרויות לשת"פ בתחומי היי-טק במטרה ליצור מקומות עבודה חדשים

ישראל עומדת בלוח הזמנים להשגת יעדיה הפיסקליים, כך קבעה המשלחת האמריקנית למפגש החצי השנתי עם משלחת מטעם ממשלת ישראל במסגרת הקבוצה האמריקנית-הישראלית המשותפת לפיתוח כלכלי (JEDG). המפגש התקיים אתמול (ג') בירושלים.

במפגש הציגה ישראל את ההתקדמות שרשמה למילוי התנאים להמשך זכותה להשתמש בערבויות האמריקניות (שמוזילות משמעותית את הריבית על הלוואות מגופים מסחריים) בשנים 2009 ו-2010.

המשלחת האמריקנית שיבחה את ישראל על הצלחתה לפעול למימוש מטרותיה הפיסקליות, ובהן עליה מרבית של 1.7%, ועוד 1.35% (3.05% בסה"כ) בהוצאות הריאליות בהשוואה לנתוני 2008, ו-6% גירעון מרבי ביחס לתמ"ג.

המשלחות אף דנו באפשרויות לשת"פ בתחומי היי-טק, במטרה ליצור מקומות עבודה חדשים, לקדם חדשנות ולדחוף לשיתופי פעולה בין חברות משתי המדינות. המשלחות ציינו את הצלחת הקרנות הדו-לאומיות של ישראל וארה"ב, ומוסדות משותפים אחרים, שקידמו במידה משמעותית את שיתופי הפעולה בין חברות ישראליות ואמריקניות.

בראש המשלחת הישראלית עמדו סטנלי פישר, נגיד בנק ישראל, חיים שני, מנכ"ל משרד האוצר ויוג'ין קנדל, יו"ר המועצה הכלכלית הלאומית של ישראל. בראש המשלחת האמריקנית עמדו אנדי באוקול, עוזר בפועל לשר האוצר של ארה"ב וטום אנגל, ראש המחלקה לעניינים מונטריים במשרד החוץ.

נכון ל-15 בדצמבר השנה, היו זמינות לישראל ערבויות בסך 3.148 מיליארד דולר, בכפוף לניכויים הקבועים בחוק של כספים שהוציאה ממשלת ישראל מעבר לקו הירוק.