כפי שפורסם ב"גלובס": דוד אסיא פורש מדירקטוריון בבילון

אסיא שימש כנציג זרוע ההון סיכון של Reed Elsevier, שלא הייתה מרוצה ממעורבותו בניסיונות תיווך בין בעל השליטה, נועם לניר, לקבוצת קרדן

כפי שהערכנו כאן לראשונה לפני כעשרה ימים, דוד אסיא, דירקטור בבבילון ונציג זרוע ההון סיכון של Reed Elsevier, נאלץ לפרוש מתפקידו. הבוקר הודיעה החברה על עזיבתו את דירקטוריון בבילון באופן מיידי. אסיא, בעברו מנכ"ל חברת התוכנה מג'יק, שימש בתפקידו שנה ותשעה חודשים.

כזכור, בעוד כשלושה שבועות תפקע האופציה לפיה יש לבעלי השליטה הקודמים בבבילון - קבוצת מוניטין עיתונות ופורמולה ויז'ן וקרדן טכנולוגיות (שתי האחרונות באמצעות שותפות מוגבלת) - אפשרות לרכוש מנועם לניר ושותפיו עד מחצית מהמניות שרכש מהן, לפי מחיר הכפול מהמחיר בו הן נמכרו (6 שקל).

לפני כשלושה שבועות חשפנו כאן כי איתן רכטר, מנכ"ל קרדן טכנולוגיות, החל לבדוק אפשרויות שונות למימוש האופציה, ונעזר באסיא - שמכהן גם כדירקטור בקרדן טכנולוגיות - כדי לתווך בינו לבין לניר, ולמצוא אנשי עסקים שיהיו מוכנים לסייע לו במימוש האופציה. בין השאר, פנה אסיא לצביקה בארינבוים ולעופר אדלר, מנכ"ל אינקרדימייל, מהחברות הישראליות שנסחרות בנאסד"ק. השניים השיבו בשלילה.

Reed Elsevier, מהמו"לים המובילים בצפון אמריקה ואירופה, שמחזיקה בשיעור של 20.3% מבבילון, לא ראתה בעין יפה את מהלכיו של אסיא, ועל רקע יחסיה הטובים עם לניר החלה לבחון את המשך כהונתו של אסיא כדירקטור בבבילון. אסיא, כפי הנראה, הבין את הרמז, והודיע הבוקר על פרישתו מדירקטוריון מפתחת תוכנות התרגום.

בבילון, הנסחרת לפי שווי של 64 מיליון דולר, לא הודיעה עדיין מי יחליף את אסיא בדירקטוריון. *