לקראת החלטת קן על המיזוג עם הנסון: משאב נערכת לערעור

גורמים מקורבים לנושא טוענים כי משאב משוכנעת בצדקת טיעוניה, לפיהם העסקה לא תביא לפגיעה בתחרות ■ כל עוד מוגש ערעור, הנסון תהיה מנועה מניהול מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים אחרים

משאב, מקבוצת אי.די.בי, נערכת להגשת ערר לבית הדין להגבלים עסקיים, בעקבות התנגדותה הצפויה של הממונה על ההגבלים, רונית קן, למיזוג עם הנסון ישראל. כך נודע ל"גלובס".

קן עדיין לא נתנה את החלטתה הרשמית בנושא, אך לאורך כל הדרך היא הבהירה לאנשי משאב כי דעתה אינה נוחה מקיומה של העסקה. כמו כן, החלופות שהוצעו לממונה על ידי נציגי משאב והנסון צפויות להידחות על ידי קן שצפויה להודיע על החלטתה בשבועות הקרובים.

פיקוח קפדני

במשרד הממונה על ההגבלים חוששים כי משאב תפלה לטובה את הנסון במחירי הבטון מול לקוחותיה העיקריים. בעניין זה טענה משאב כי אין לה אינטרס לעשות כן, כדי לא לאבד לקוחות ובכל מקרה היא נמצאת תחת פיקוח בשל היותה מונופול. משאב הציעה לקן כי יופעל עליה מנגנון פיקוח קפדני יותר, שיפרט בדיוק את המגבלות החלות עליה אך קן דחתה את ההצעה.

גורמים מקורבים לנושא טוענים כי משאב משוכנעת בצדקת טיעוניה, לפיהם העסקה לא תביא לפגיעה בתחרות.

יחד עם זאת, השאלה היא האם הנסון תצטרף לערעור של משאב. צריך לזכור כי מדובר בתהליך שעשוי לארוך מספר שנים. מעבר לכך, כל עוד מוגש ערעור, הנסון תהיה מנועה מניהול מו"מ עם רוכשים פוטנציאליים אחרים, ולא בטוח שהנסון תעדיף אפשרות כזו. יתכן שתרצה לאתר רוכש פוטנציאלי אחר.

בשנים האחרונות היו שני במקרים בולטים שבהם בית הדין להגבלים עסקיים הפך את עמדתה של הממונה. אולם, בהמשך בית המשפט העליון הפך את פסקי הדין וקיבל את עמדת הממונה. הדבר קרה הן במיזוג בין סונול לדור אלון, ובנושא מיזוג בזק-יס.