יו"ר תאי איירווייס נתפס עם מטען עודף וניסה להתחמק מהמכס

וואלופ בהוקנסוט, היו"ר הביצועי של תאי איירווייס, הגיע בחודש שעבר לנמל התעופה בטוקיו עם 30 יחידות מטען שמשקלן הסתכם ב-380 קילו ■ "מועצת המנהלים החליטה להקים ועדה שתבחן את הפרשה"

נוסעים רבים נתפסים עם מטען עודף, אבל מעטים בלבד נתפסים עם מטען עודף בקנה המידה של וואלופ בהוקנסוט, היו"ר הביצועי של תאי איירווייס. בחודש שעבר הגיעו וואלופ ואשתו לנמל התעופה נריטה בטוקיו עם 30 יחידות מטען שמשקלן הסתכם ב-380 קילו.

בטיסה TG677 לבנגקוק ב-14 בנובמבר היה וואלופ זכאי למטען במשקל 40 ק"ג פלוס 20 ק"ג נוספים כבעל "כרטיס זהב". מכיוון שאשתו נהנית מאותן הזכויות, היו השניים זכאים למטען במשקל 120 ק"ג, ולמרות זאת עדיין הגיע המטען העודף שלהם ל-260 ק"ג.

הדלפה מכוונת

לו היו השניים נדרשים לשלם את הקנס, היה עליהם להיפרד ממאות אלפי באט. יו"ר מועצת המנהלים של תאי איירווייס, אמפון קיטיאמפון, הודיע שלשום (ו') שוועדה מיוחדת תחקור את הפרשה, לאחר שבדיקה ראשונית העלתה כי יש סיבה לחשוד שוואלופ התחמק מתשלום בגין מטען עודף.

"מועצת המנהלים החליטה להקים ועדה שתבחן את הפרשה, שלהערכתנו תסתיים תוך שלושה שבועות", אמר אמפון. הפרשה, שהחלה בהדלפה של עובדי תאי איירווייס, מעוררת זעם ברחבי תאילנד. העובדים ממורמרים על צעדי ההתייעלות של החברה עתירת ההפסדים.

לאחר פרוץ הסערה הציבורית, הודה וואלופ כי נשא מטען עודף, שלדבריו הורכב בעיקר מפירות שנועדו כתרומה למקדש הבודהיסטי המפורסם בבנגקוק. עם זאת, הכחיש וואלופ את הטענה שהוא הורה שהחבילות יועברו למחלקת האבדות והמציאות בנמל התעופה הבינלאומי סווארנבהומי, כדי להימנע מבדיקת מכס.

נוכח הלחץ הגובר להתפטרותו, ביקש וואלופ לאשר לו יציאה לחופשה, בעוד הוועדה מבצעת את החקירה.

תאי איירווייס נמצאת במהלך של רה-ארגון, לאחר שדיווחה על הפסד של 21.4 מיליארד באט ב-2008. בחודש שעבר דיווחה החברה על הפסד נקי של 4.02 מיליארד באט (121 מיליון דולר) ביולי-ספטמבר.

לפני פרוץ השערורייה, מתח נשיאה החדש של תאי איירווייס, פיאסוואסטי אמרננד, ביקורת על התערבות פוליטית בחברה, וטען שהפרוטקציה גוררת את החברה לאבדון.

"כשמקדמים אנשים בעלי קשרים ונטולי כישורים, אז בהתחלה זה בסדר, אבל בסופו של דבר זה מחליש את החברה. זה מה שקרה בתאי איירווייס".