עלייה בעלות ביטוח הפיקדונות לבנקים ישראליים בארה"ב

יגדילו את פרמיית ביטוח הפיקדונות שהם משלמים ל-FDIC וישלמו אותה מראש לשלוש שנים ■ יצוין, כי התשלום הוא תזרימי ולא חשבונאי, כך שהקדמת התשלומים לא תפגע ברווח של הבנקים

עלייה בעלות ביטוח הפיקדונות הבנקאיים בארצות הברית. שלוחות הבנקים הישראליים הפועלים בארצות הברית יגדילו את פרמיית ביטוח הפיקדונות שהם משלמים לתאגיד ביטוח הפקדונות הפדראלי בארצות הברית (FDIC) וישלמו אותה מראש לשלוש שנים.

ה-FDIC דורש מהבנקים האמריקניים כי יעבירו לו את פרמיות ביטוח הפיקדונות לשנים 2010-2012 כבר בתחילת שנת 2010. הדרישה תקפה גם לבנקים זרים הפועלים בארצות הברית, כולל שלוחות של בנקים ישראליים כמו דיסקונט ניו יורק ולאומי ארצות הברית. דרישת ה-FDIC התקבלה גם בסניף ניו יורק של בנק הפועלים למרות שהוא סניף של הבנק בישראל ואינו בנק נפרד.

במקביל ייקרה ה-FDIC את תעריפי הביטוח בעוד עשרות אחוזים לשנת 2010, זאת לאחר שגם במהלך 2009 הגדיל התאגיד את שיעור ביטוח הפיקדונות. כעת משלם כל בנק פי 3 מאשר תעריפי הביטוח של שנת 2008. דיסקונט ניו יורק ישלם בגין שנת 2010 סכום של 10 מיליון דולר ובסך הכל ישלם בחודש הבא 30 מיליון דולר עבור 3 שנים. לאומי ארצות הברית ישלם 7 מיליון דולר ובסך הכל 21 מיליון דולר.

יצוין, כי התשלום לשלוש שנים הוא תזרימי ולא חשבונאי כך שהקדמת התשלומים לביטוח הפיקדונות לא תפגע ברווח של הבנקים. הבנקים יכירו חשבונאית בתשלום על פני כל התקופה וההוצאה תיזקף מול השנה בה היתה אמורה להיות משולמת במקור.

עם זאת תעריפי ה-FDIC המתייקרים יפגעו ברווחיות הבנקים. הרווח הנקי של דיסקונט ניו יורק בניהולו של ראובן שפיגל עמד מתחילת 2009 על 29 מיליון דולר. היקף הפיקדונות של הבנק הגיע ל-5.7 מיליארד דולר בהשוואה ל-6.2 מיליארד דולר בסוף 2009. לאומי ארצות הברית בניהולו של עוזי רוזן סיים את שלושת הרבעונים הראשונים של 2009 עם רווח של 5.3 מיליון דולר. פיקדונות הבנק עמדו בסוף 2008 על 4.8 מיליארד דולר.