230 סוחרי נגזרים של ליהמן ברדרס יקבלו 50 מיליון דולר

הסוחרים עוסקים בפעילות שקשורה לפירוקו של הבנק ולסגירת תיקי השקעות של לקוחות ■ החברה המפרקת: "הסברנו את האסטרטגיה לנושים שלנו" ■ החטיבה האירופית של ליהמן מעסיקה כעת 440 עובדים

ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות שקרס בוול סטריט, שוכר בנקאים בלונדון ומחלק בונוסים נדיבים במיוחד כדי למנוע נטישת עובדים.

ליהמן האירופי שוכר בימים אלו בנקאים ואנשי מנהלה כדי לסייע לחברת כינוס הנכסים PwC לבדוק את מיליוני העסקאות של הבנק מול לקוחותיו או מול בנקים אחרים, כדי לקבוע מה הוא חייב ומה הוא יכול לשלם.

בית המשפט המפקח על פשיטת הרגל של ליהמן בניו יורק אישר בשבוע שעבר תשלום בונוסים נוסף בסך 50 מיליון דולר לכ-230 סוחרי נגזרים שעובדים על סגירת תיקי ההשקעות של הבנק, בהיקף 10 מיליארד דולר.

התשלומים הללו מתבצעים כאשר בארה"ב ובאירופה גואה הזעם הציבורי נגד הבונוסים הגבוהים שיקבלו בנקאים לשנת 2009. בבריטניה ובצרפת כבר הוחלט על מס מיוחד של 50% על בונוסים גבוהים כאלו.

מצב מיוחד

סטיב פירסון, שותף ב-PwC ואחד מארבעת המפרקים הרשמיים של השלוחה האירופית של ליהמן, אמר שהבונוסים המוגדלים לעובדי הבנק בבריטניה משקפים את הצורך בבעלי מיומנויות מיוחדות במצבו המיוחד של ליהמן. השלוחה האירופית של ליהמן היתה השנייה בגודלה ובמורכבותה אחרי פעילותו של הבנק המת בצפון אמריקה.

"הסברנו את האסטרטגיה שלנו ואת ההיגיון הזה לנושים שלנו", אמר פירסון. "אנחנו צריכים לשמור על היכולות שלנו בשוק ולזכור שלעובדים כאן יש אופציות קריירה מצומצמות בהרבה לעומת בנקים אחרים".

פירסון אמר כי יש יתרונות בשמירה על כוח אדם עם היכרות מקיפה של פעילות הבנק. כל הבונוסים, לדבריו, קשורים להתמקדות של המפרקים במקסום הכספים שמוחזרים לנושים.

החטיבה האירופית של ליהמן מעסיקה כעת 440 עובדים, לעומת 360 עובדים ש-PwC העריכה שתזדקק להם לפני תשעה חודשים. כאשר ליהמן קרס בספטמבר 2008, החטיבה הזו העסיקה 5,300 עובדים. כ-2,800 מהם הועברו לנומורה היפנית באירופה, שרכשה את חטיבת המניות של ליהמן. כ-1,000 עובדים פוטרו ועוד 1,000 מצאו עבודה אחרת.