ישראכרט תמשיך להנפיק בלעדית את כרטיסי אמריקן אקספרס

"אמריקן אקספרס הוא מותג יוקרתי והבנק מאוד רוצה אותו. לא היינו נותנים לבלעדיות ללכת", אמר ל"גלובס" בכיר בבנק הפועלים ■ לאמקס יש בישראל 219 אלף כרטיסים פעילים כשמחזור העסקאות מתחילת השנה עמד על 6.4 מיליארד שקל בשנה

בנק הפועלים גבר על בנק לאומי. קבוצת ישראכרט, שבבעלות בנק הפועלים , תמשיך להיות המנפיקה הבלעדית של כרטיסי אמריקן אקספרס בישראל ולאומי קארד לא תקבל זיכיון להנפקה. הסכם על הארכת הבלעדיות לישראכרט עד שנת 2016 ייחתם בימים הקרובים. כך נודע ל"גלובס".

"אמריקן אקספרס הוא מותג יוקרתי והבנק מאוד רוצה אותו. לא היינו נותנים לבלעדיות ללכת", אמר ל"גלובס" בכיר בבנק הפועלים המקורב למשא ומתן. מנכ"ל ישראכרט הוא דב קוטלר וסמנכ"ל השיווק של אמריקן אקספרס בישראל היא אירית בטאט.

אמריקן אקספרס (אמקס) היא אחד מהמותגים הפיננסיים החוץ-בנקאיים החזקים ביותר בעולם והבלעדיות להנפקת כרטיסי אמריקן אקספרס בישראל נמצאת מאז 1995 באופן בלעדי בידי ישראכרט. ההסכם בין אמקס לישראכרט מסתיים בסוף 2009 ולאומי קארד הביעה רצונה לקבל את הזיכיון. מאז יולי ניהלה אמריקן אקספרס משא ומתן מקביל עם ישראכרט ועם לאומי קארד על מנת לבחור למי תעניק את הזיכיון.

באמריקן אקספרס הסכימו בשלב מסוים לאפשר ללאומי קארד להנפיק כרטיסי אמקס לצד ישראכרט ושני הצדדים החלו לדון בתנאים המסחריים. ישראכרט מצדה הפעילה לחץ רב על אמריקן אקספרס כדי למנוע מלאומי קארד לקבל זיכיון להנפקת כרטיסים. אתמול הודיעה אמריקן אקספרס ללאומי קארד כי נפלה החלטה לאפשר לישראכרט המשך בלעדיות.

בישראכרט רואים כיום את הפצת אמריקן אקספרס כנכס חשוב שאסור לוותר עליו ומתכוונים להשקיע משאבים בחברת הבת פועלים אקספרס. אחת הסיבות לכך היא כי כרטיסי אמקס לא צפויים להיכנס לתחולת החוק לפתיחת תחרות בשוק כרטיסי האשראי ולסליקה צולבת מלאה של כרטיסי אשראי, אותו מקדם האוצר. כך שישראכרט תמשיך להיות הסולקת הבלעדית.

לאמקס יש בישראל 219 אלף כרטיסים פעילים כשמחזור העסקאות מתחילת השנה עמד על 6.4 מיליארד שקל בשנה. ב-2009 גדל מספר הכרטיסים הפעילים של אמקס ב-7.35% כאשר ענף כרטיסי האשראי צמח ב-5.3%. בנוסף היקף השימוש החודשי בכרטיסי אמריקן אקספרס גבוה ממותגים אחרים ועמד מתחילת 2009 על 3,257 שקל לכרטיס פעיל בהשוואה ל-2,683 שקל בכאל ו-2,597 בישראכרט.