חגיגת הקניות בארה"ב נמשכת: הרשתות יאריכו מבצעים והנחות

זאת כדי למשוך את "ציידי המבצעים" שהעדיפו לחכות ולא לבצע את הקניות בערב חג המולד שחל אתמול ■ הרשות הפדרלית לצרכנות: המכירות בחגים יירדו ב-1%, אך יעלו ב-2% בחנויות שפתוחות למעלה משנה

חגיגת הקניות בארה"ב לרגל חג המולד והשנה החדשה עוד לא אמרה את המילה האחרונה. הרשתות הקמעונאיות האמריקניות מאריכות את תוקפן של ההנחות לחגים על מוצרי ביגוד, צעצועים, מחשבים ועוד - גם לאחר חג המולד, כדי למשוך את "ציידי המבצעים", צרכנים שהעדיפו לחכות ולא לבצע את הקניות בערב חג המולד שחל אתמול, מתוך מחשבה שהרשתות יורידו אף יותר את המחירים. ומסתבר שהיו הרבה כאלה.

נזכיר כי עונת הקניות בארה"ב החלה ב"יום שישי השחור" שלאחר חג ההודיה, ועצרה במקצת את המומנטום בגלל סוף השבוע הקודם, שאופיין בסופות שלגים עזות בכל צפון-מזרח ארה"ב. השבוע שבין חג המולד והסילבסטר אחראי מסורתית ל-15% מפדיון העונה אצל הרשתות.

עונת הקניות הנוכחית מציגה שיפור ביחס לעונה שעברה, שהתרחשה בשיאו של המשבר הפיננסי, ונצטרך לחכות לנתונים הסופיים - אך על-פי תחזיות של חברת המחקר Retail Eye Partners, יירשם דצמבר חזק מבחינת המכירות, והחודש "ייסגר מצויין". בחברת המחקר אמרו כי "אנו צופים מבצעים והנחות מיוחדות שיביאו את הצרכנים האמריקנים מוקדם בבוקר אל החנויות, ויקזזו את ההתחלה המגמגמת של תחילת החודש".

"אנחנו הולכים להיות אגרסיביים במאמצי השיווק שלנו", אמר ג'רי סטורץ', מנכ"ל טויס אר אס. "הצרכנים עקשנים יותר מתמיד בבואם לקנות. הם רוצים מבצעים טובים, ומי שיעניק להם מבצעים כאלה - ירוויח", אמר מנהל בכיר באחת הרשתות הקמעונאיות.

הרשות הפדרלית לצרכנות מותירה את ההערכה כי המכירות בחגים יירדו ב-1% בעונה הנוכחית. לעומת זאת, בחנויות שפתוחות למעלה משנה המכירות צפויות לעלות ב-2%.

לדוגמה, 55% מהאמהות שנוהגות לקנות ברשת וול מארט אמרו כי הן מעדיפות לקבל את ה"גיפט קארד" בחג ולנצלו לאחר חג המולד - כך על-פי סקר של חברת המחקר BIGresearch. שתיים מכל 5 אמהות שתכננו לנצל את הכרטיס לפני החג שינו דעת,ן ובכוונתן לממשו אחרי החג, "כשיירגעו העניינים".

בין אותן רשתות שמתכננות להאריך את מבצעי החג ניתן למצוא את בסט ביי, שהורידה מחירו של הנטבוק מתוצרת דל ל-699.99 דולר מ-779.99 דולר. טויס אר אס תעניק הנחה של 50% על משחק שני לנינטנדו לרוכשי הקונסולה, ואילו וול מארט מעניקה כרטיס מתנה בשווי 50 דולר לרוכשי קונסולת המשחקים Xbox 360 ועוד הנחות רבות וטובות.