האופציות על הדולר פקעו בשער של 3.79 ש' - היציג ללא שינוי

האירו היציג התחזק בפחות מ-0.1% ל-5.465 ש' ■ האופציות על האירו פקעו בשער של 5.4716 ש' ■ בעולם נחלש הדולר מול האירו ב-0.5% ל-1.445 ד' ■ בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.25% ל-1.25%

יום אחרי החלטת הריבית של בנק ישראל, במסחר המקומי במט"ח היום (ג') השקל נסחר ביציבות יחסית מול שני המטבעות הזרים המובילים - הדולר והאירו. המטבע האמריקני נחלש ב-0.079% מול השקל לשער יציג של 3.79 שקלים, והאירו היציג עלה ב-0.029% ל-5.465 שקלים.

כמדי חודש, האופציות על הדולר פקעו על בסיס השער היציג שנקבע היום ע"י בנק ישראל. האופציות על שער האירו נקבעו על-פי שער זה והשער המצטלב בין הדולר והאירו, כפי שנדגם במערכות המידע של "בלומברג" זמן קצר לפי השער היציג, ובמקרה שלנו - 1.4437 דולר. שער זה גוזר לאופציות על האירו שער של 5.4716 שקלים - שער שונה מהשער היציג.

בזירת המט"ח הגלובלית הדולר נחלש מול האירו ומתחזק קלות מול הליש"ט. המטבע האירופי עולה בשיעור של כ-0.5% ונסחר תמורת 1.445 דולר, הליש"ט נחלשת בכ-0.1% ונסחרת תמורת 1.5982 דולר.

איתן אדמוני, מנהל מחלקת מט"ח בבנק ירושלים, מתייחס ליציבות שנרשמת במסחר המקומי במט"ח ומציין כי יציבות זו אופיינית לתקופת החגים וסוף השנה אזרחית, בה נפחי המסחר והנזילות ונמוכים במיוחד. הסוחרים בגישה האומרת "חכה וראה כמה יתחזק השקל כאשר הדולר יחלש בעולם". להערכתו, טווח המסחר לשבוע הקרוב - 3.771-3.832 שקלים לדולר.

בנק ישראל העלה את הריבית ב-0.25% ל-1.25%

נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, העלה אתמול את הריבית לחודש ינואר ב-0.25% לרמה של 1.25%. זהו החודש השני ברציפות שהנגיד מחליט להעלות את הריבית והפעם השלישית מאז אוגוסט האחרון, אז עמדה ריבית הבסיס משק בשפל היסטורי של 0.5% בלבד. כמו בחודש שעבר, גם ההעלאה הפעם הגיעה בשל החשש של בנק ישראל מהתגברות הלחצים האינפלציוניים במשק. מדד המחירים לצרכן עלה בנובמבר ב-0.3% ובכך הסתכמה האינפלציה ב-12 החודשים האחרונים ב-3.8% - מעל היעד העליון של בנק ישראל (3%).

בהודעת בנק ישראל נכתב, כי "גם לאחר העלאה זו, ממשיכה המדיניות המוניטרית להיות מרחיבה. העלאת הריבית הנוכחית היא חלק מתהליך הדרגתי של החזרת הריבית לרמה 'נורמלית' שמסלולו ייקבע בהתאם להתבססות הצמיחה במשק העולמי והישראלי, לקצב עליית הריבית של הבנקים המרכזיים העיקריים, ולסביבת האינפלציה".

ומה צפוי בהמשך? ובכן, רונן מנחם, אסטרטג ההשקעות הראשי בבנק מזרחי טפחות, מעריך כי הריבית במשק תעלה לסירוגין בחודשים הבאים. לדבריו, "המדדים האחרונים מצביעים על כך שבחודשים הבאים תחול רגיעה בשוק הדיור, אשר תקל על בנק ישראל לנקוט ריסון הדרגתי ומדוד. איגרות החוב הממשלתיות הלא-צמודות יגיבו להעלאת הריבית בירידה מסוימת שתורגש לאורך העקום, ללא דגש על מח"מ זה או אחר".