רשת תשקיע מאות אלפי שקלים בשליחת הראל סקעת לאירוויזיון

זכיינית ערוץ 2 תשלם לרשות השידור 70 אלף שקל עבור השימוש במותג "קדם-אירוויזיון", ובנוסף תשקיע מאות אלפי שקלים בהפקת האירוע עצמו ובשליחת סקעת וחברי פמלייתו לאירוויזיון שייערך בנורבגיה במאי 2010

זכיינית ערוץ 2 רשת תשלם 70 אלף שקל לרשות השידור עבור השימוש במותג "קדם-אירוויזיון". הזכיינית תשדר את האירוע שייסוב סביב הזמר הראל סקעת, אשר אתמול (ב') החליטה ועדה ברשות השידור כי הוא זה שיישלח כנציג ישראל לתחרות הזמר האירופית.

רשת תשלם לרשות השידור את דמי הפורמט, למרות שהיא עצמה תשקיע גם מאות אלפי שקלים בהפקת האירוע עצמו ובשליחת סקעת וחברי פמלייתו לאירוויזיון שייערך בנורבגיה במאי 2010. רשת גם תפיק סרט תעודה סביב סקעת והדרך שלו לאירוויזיון.

ועדה שכללה את מנכ"ל רשות השידור, מוטי שקלאר, ומנהל חטיבת הבידור של ערוץ 1, יואב גינאי, בחרה אתמול בהראל סקעת שייצג את ישראל באירוויזיון.

הוועדה העדיפה את ההצעה של רשת לשלוח את סקעת על פני הצעה של זכיינית ערוץ 2 קשת, שהציעה להפיק את תחרות הקדם כשבמרכזה הזמר הצעיר ולדי בלייברג, שזכה במקום השני ב"כוכב נולד 7". קשת הציעה 100 אלף שקל לרשות השידור, אולם הבחירה היתה כאמור דווקא בהצעה הנמוכה יותר. נזכיר כי לפני שנתיים קשת הפיקה את קדם-האירוויזיון במסגרתו נשלח בועז מעודה לתחרות.

ניתן להסביר את הכרעת רשות השידור בשל הרצון לשלוח דווקא את סקעת לתחרות, אולם לא ניתן להתעלם מהקשרים העסקיים בין רשות השידור לרשת. באחרונה רכשה רשת מהרשות 8 ממשחקי המונדיאל שישודרו ביוני 2010.

את קדם-האירוויזיון יפיק אסף גיל ("גיל הפקות"), והוא יורכב מ-3 עד 4 שירים שיבצע סקעת, בוגר "כוכב נולד 2".

תחרות האירוויזיון ה-55 תתקיים השנה באולם "TELENOR ARENA" באוסלו שבנורבגיה, המכיל 23 אלף איש. שני חצאי הגמר יתקיימו ב-25 וב-27 במאי, ואילו הגמר יתקיים ביום שבת ה-29 למאי וישודר בערוץ 1.