מנכ"ל רציו על צניחת המניה עקב מימושי הבכירים: "לא מכרתי את ההחזקות האישיות שלי - ולא אמכור בקרוב"

(עדכון) - בתשובה לשאלה האם למשקיעים יש סיבה לחשוש מהעובדה שגיאולוג החברה מכר את כל אחזקותיו, ענה מנכ"ל השותפות, יגאל לנדאו: "אם הייתי משקיע מהרחוב, הייתי חושב אותו דבר. כנראה היו לו סיבות אישיות" ■ רציו, שעלתה כ-1,300% מתחילת השנה, צללה היום ב-41% במחזור אדיר לאחר שבעלי עניין מימשו אחזקות ב-23.2 מיליון שקל

יחידות ההשתתפות של רציו צנחו היום ב-40.7%, וריכזו את מחזור המסחר הגבוה ביותר בבורסה, על רקע הודעת השותפות כי מספר בעלי עניין מימשו במהלך היומיים האחרונים חלק מאחזקותיהם בחברה, בסך כולל של 23.2 מיליון שקל, ולפי שווי של 870-970 מיליון שקל.

מנכ"ל השותפות, יגאל לנדאו, אשר לא השתתף במימושים, אומר בשיחה עם "גלובס" כי לא חשב שהמכירה תעורר רעש תקשורתי רב כל-כך. "לא תיארתי לעצמי שהמכירות שלנו יגררו כאלה ירידות. אני מניח שאחרי עליות כאלה ישנה עצבנות".

העליות שרשמו עד היום יחידות ההשתתפות הפתיעו אותך? "כן, העליות הפתיעו גם אותנו. אנחנו מאוד מאמינים בחברה, אבל אף אחד לא העריך שזה יקרה תוך שבוע".

גיאולוג החברה, איתן אייזנברג, מכר היום את כל האחזקה הישירה שלו. ישנם משקיעים החוששים שהאיש שמכיר בצורה הכי טובה את רישיונות החברה, מוכר את אחזקתו.

"אם הייתי משקיע מהרחוב, הייתי חושב אותו דבר. כנראה היו לו סיבות אישיות שבגללן הוא היה צריך למכור. צריך גם לזכור שלפני שבועיים הבאנו 40 מיליון שקל מהבית ומימשנו את כל האופציות שהיו לנו ליחידות של השותפות. סך הכול מימשנו 23 מיליון שקל, מתוך שווי אחזקה של 300 מיליון שקל במועד המימוש".

אנחנו צפויים לראות מימושים נוספים של בעלי עניין?

"אני את האחזקות האישיות שלי לא מכרתי, ואין לי כוונה למכור בעתיד הקרוב. מלבד זאת אין לנו כוונה לממש בתקופה הקרובה, ואנחנו חושבים שקיים פוטנציאל אדיר בשטחים שלנו".

באיזה שלב נמצאת היום תכנית הפיתוח של הרישיונות שלכם?

"האוניה שערכה את הסקר הסייסמי, בעלות של 15 מיליון דולר, סיימה את עבודתה, וביצעה כיסוי מלא של מבנה לוויתן. התוצאות כעת עוברות לניתוח הצוות המקצועי של נובל בטקסס, ואני מקווה שבתחילת חודש מארס יתקבלו התוצאות, שמתוכן נגזור את המיקום בו נבצע את הקידוח". בעקבות הירידה היום איבדה שותפות רציו 400 מיליון שקל משוויה, ומחירה עם סיום המסחר משקף לה שווי של 567 מיליון שקל.

נציין כי בשבוע האחרון קפצה רציו בכ-36% ומתחילת השנה זינקה ועד תחילת יום המסחר היום זינקה ב-1,300% משער של אגורה בודדת ל-14 אגורות.

להלן רשימת בעלי העניין המממשים ברציו - והיקפי המימוש שלהם:

מימושי כתבי אופציה ב-15 בדצמבר -

רציו (החברה) - 14.4 מיליון שקל

ד.ל.י.ן - 1.99 מיליון שקל

ישעיהו לנדאו - 1.66 מיליון שקל

ליד רוטלוי - 1.99 מיליון שקל

מכירות בימי המסחר האחרונים -

רציו - 10.01 מיליון שקל

איתן איזנברג - 4.48 מיליון שקל

ישעיהו לנדא - 6.53 מיליון שקל

ד.ל.י.ן - 2.1 מיליון שקל

סך הכל, מכרו בכירי רציו והחברה עצמה 179 מיליון מניות ומימשו ני"ע בכ-43.3 מיליון שקלים.