מאקרו ארה"ב: מדד אמון הצרכנים עלה ל-52.9 נקודות

הצפי היה ל-53 נק' בנובמבר ■ נתוני החודש הקודם עודכנו כלפי מעלה ל-50.6 נק' ■ מדד קייס שילר המודד את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב אשר עלה באוקטובר זה החודש החמישי ברציפות

נתוני המאקרו שזרמו הערב לשוק בארה"ב מצביעים על המשך השיפור בתנאים הכלכליים. מדד אמון הצרכנים לדצמבר שפורסם לאחר תחילת המסחר עלה זה החודש השני ברציפות ל-52.9 נקודות לעומת נתון מעודכן כלפי מעלה של 50.6 נקודות בחודש נובמבר. הצפי היה לעלייה חדה במקצת ל-53 נקודות. נראה כי השיפור בשוק העבודה בשוק הנדל"ן ובשוק המניות שיפרו גם את מצב רוחם של הצרכנים בארה"ב.

לפני תחילת המסחר פורסם מדד קייס שילר המודד את מחירי הבתים ב-20 הערים הגדולות בארה"ב אשר עלה זה החודש החמישי ברציפות באוקטובר, מה שמאותת על המשך ההתאוששות בשוק הנדל"ן האמריקני וחזרת הביקושים לבתים.

מדד קייס שילר עלה ב-0.4% לעומת החודש הקודם על בסיס התאמה עונתית, לאחר שעלה ב-0.2% בספטמבר. ביחס לחודש המקביל אשתקד ירדו מחירי הבתים בארה"ב באוקטובר ב-7.3%, הירידה השנתית הקטנה ביותר שנרשמה במדד מחירי הבתים מאז אוקטובר 2007.

הטבות המס לרוכשי בתים לראשונה, וריבית המשכנתאות הרחוקה פחות מאחוז מהשפל עשויות למנוע מהשוק לסגת לאחר שמכירות הבתים זינקו ב-35% במהלך 11 החודשים הראשונים של שנת 2009. העליות בממכירות ובשווי הבתים בשילוב עם העליות החדות בשוק המניות במעלך שני הרבעונים האחרונים איפשר לבעלי הבתים להתאושש בכ-28% מאז איבד השוק כ-17.5 טריליון דולר משוויו מאז השיא שנרשם באמצע שנת 2007.