S&P מעלות מורידה את דירוג האג"ח של דלק נדל"ן ל-'ilBBB'

סוכנות הדירוג הורידה הדירוג ב-2 רמות והשאירה אותו ב-CreditWatch עם השלכות שליליות ■ בין הסיבות להורדה: שוקי הפעילות של החברה טרם התאוששו והמשך פעילות ברמת מינוף גבוהה מאוד

דלק נדל"ן בכותרות היום (ה'): לאחר שדיווחה מוקדם יותר כי היא דוחה את הנפקת הזכויות המדוברת כפי שהתחייבה בתחילת החודש וזאת בעקבות חקירת רשות ניירות ערך, היא מודיעה הערב כי סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג אגרות החוב שלה ב-2 רמות - מ-'ilA' ל-'ilBBB' והשאירה אותו ב-CreditWatch עם השלכות שליליות.

סוכנות הדירוג מסבירה את הורדת הדירוג בעובדה כי שוקי הפעילות של החברה טרם התאוששו והדבר יוצר לחץ על יכולת המימון מחדש של נכסים ממונפים ועל החזר החוב. לטענת S&P מעלות, המשך פעילותה של החברה ברמות מינוף גבוהות מאוד וכן מצב הנזילות המאתגר, המצריך תוכנית מימושים מהותית וגיוסי הון, מחלישים את הפרופיל הפיננסי והעסקי של החברה.

נזכיר כי בהמשך לדיווח על דחיית ההנפקה, בעל השליטה, יצחק תשובה, מזרים את חלקו בהנפקה, כפי שהתחייב לעשות, בגובה 50 מיליון שקל.

בהקשר לחקירת הרשות, הרי שהמטרה היא לבדוק את נסיבות עזיבתו הפתאומית של מנכ"ל החברה הקודם, ירום אורן, חודש בלבד לאחר שמונה, כאשר עזיבתו הוסברה ב"חוסר ניסיון בעסקי הנדל"ן". במקביל להתפטרותו של אורן, חוקרי הרשות בודקים גם עסקאות נדל"ן של החברה ודיווחים של החברה הבת בחו"ל, DGRE, על שווי נכסים והכנסות מנכסי נדל"ן מניבים בשנים האחרונות.