לפי בקשת אובמה: קלינטון חושף את רשימת התורמים לקרן שלו

אובמה דרש מקלינטון בעבר לפרסם הרשימה כל שנה כתנאי למינוי אשתו לשרת החוץ ■ בין התורמים הגדולים לקרן: נורבגיה, עומאן, קוקה קולה, דונלד טראמפ ואיש עסקים סעודי

קרן הצדקה של נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון, חשפה אתמול (ו') את רשימת התורמים בהתאם לדרישת אובמה מקלינטון בעבר לפרסם הרשימה כל שנה כתנאי למינוי אשתו, הילרי קלינטון, לשרת החוץ. זאת לאחר שעלה חשש לניגוד אינטרסים בין פעילות הקרן מחוץ לארה"ב ותפקידה של הילרי כשרת החוץ.

הרשימה כוללת רק סכומים מצטברים, ללא פירוט גובה הסכומים שנתרמו בשנה שעברה.
בין התורמים הגדולים לקרן, נורבגיה עם היקף התרומות של שנע בין 10-25 מיליון דולר לאורך השנים ועומאן עם היקף תרומות בין 1-5 מיליון דולר.

יצוין כי מספר ממשלות שהופיעו בחשיפה הראשונה של תורמים ב-2008, לא הופיעו ברשימה השנה.

הרשימה כללה גם חברות ואנשי עסקים: חברת קוקה קולה תרמה בין מיליון ל-5 מיליון דולר, דונלד טראמפ שתרם בין 50 אלף ל-100 אלף דולר ואיש עסקים סעודי שתרם למעלה ממיליון דולר.

הקרן פועלת בארה"ב וברחבי העולם ומקדמת נושאים של סיוע רפואי, במיוחד לחולי איידס, שינוי אקלים ופיתוח כלכלי. בנוסף, הקרן מנהלת את מרכז קלינטון שכולל את הספרייה הנשיאותית של קלינטון.

לפי ההודעה הרשמית, הקרן הצליחה בשנת 2009 להגדיל את מספר האנשים שמקבלים טיפול נגד איידס ולסייע לערים להפחית את פליטת גזי החממה. "אני מודה לתורמים הנדיבים שאפשרו לעמותה להגיע להישגים אלו ב-2009 ", אמר קלינטון בהודעה.