הבורסה בת"א פתחה את 2010 בעליות; היתר 50 זינק ב-6.7%

המעו"ף טיפס בעוד 1.1% ומדדי הבנקים והנדל"ן עלו ב-1.8% ■ זיו סגל: התמיכה ב-1,130 נק' משאירה את המעו"ף בתוך הטריטוריה של מגמת העלייה ■ אפריקה תשלם למחזיקי אג"ח ט' 112 מ' ש' ■ אבנר ודלק קידוחים הצטרפו למעו"ף וזינקו ב-6.9% ו-6%

פתיחת השנה האזרחית בת"א סימנה כיוון ברור - ממשיכים את מגמת העליות. בורסת תל אביב סגרה היום (א') בעליות שערים, כאשר מדד המעו"ף הוסיף לערכו 1.1%. נציין כי בין מניות המעו"ף בלטו היום המצטרפות החדשות למדד, אבנר יהש ודלק קידוחים . בין המדדים בלטו לחיוב מדדי היתר 50 ו-120 כאשר זינקו עם פתיחת השנה ב-6.7% ו-5.9% בהתאמה, זאת בהמשך לעילות החדות שאיפיינו אותם בחודש האחרון בפרט ובשנה האחרונה בכלל.

נזכיר כי מדד המעו"ף השלים ב-2009 עלייה שנתית של כ-75% ובעשור האחרון השיגו המשקיעים במעו"ף תשואה של 128%. השנה האחרונה היא הטובה ביותר שידע מדד המעו"ף בעשור האחרון, זאת לאחר שבסיכום השנה הקודמת, 2008 נפל מדד המעו"ף בכ-48%. כעת, מרוחק המדד כ-8% משיאו ההיסטורי מנובמבר 2007.

זיו סגל, המנתח הטכני של "גלובס", מציין כי המעו"ף הצליח להישאר מעל רף ה-1,130 נקודות כך שהתמיכה ב-1,130 נקודות משאירה את המעו"ף היטב בתוך הטריטוריה של מגמת עלייה. סגל מציין כי חשיבותה של רמה זו כרמת תמיכה עלתה ואינדיקטורים טכניים שונים מתלכדים לתוכה. לדבריו, היעד הבא לעליה הוא 1,167 נקודות. מהלך מעל השער הזה ילמד על השיא ההיסטורי כעל היעד הבא. בסיכומו של דבר, צופה סגל כי פתיחת השנה צפויה להיות חיובית.

הפועלים ולאומי אופטימיים בנוגע למעו"ף

בפתיחת השנה והעשור החדשים, מעריכים כלכלני בנק הפועלים בסקירתם השבועית כי נוכח הציפיות להמשך שיפור בנתונים המאקרו כלכליים וברווחיות החברות, עליות השערים מעמידות את מדד המעו"ף בעמדת זינוק נוחה לשיאו ההיסטורי. בבנק לאומי ממשיכים להיות אופטימיים ומעריכים כי העליות בבורסה יימשכו אך מציינים כי רמת המחירים הנוכחית בשוק המניות אינה נמוכה בהסתכלות היסטורית, ועל כן נראה כי קצבן של עליות השערים צפוי להיות מדוד ורמת התנודתיות בשוק צפויה להיוותר גבוהה.

סקר "הכסף הגדול" של "גלובס": להתרחק ממניות נדל"ן ותקשורת

סוף סוף: אפריקה משלמת למחזיקי אג"ח ט'

אפריקה ישראל תעביר היום 112.6 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ט' שלה, קרי כ-20% בלבד מהחוב בסדרה זו. זאת, בהתאם לפשרה שהושגה באחרונה בין הצדדים, במסגרתה תבצע אפריקה פירעון של חלקי של אגרות החוב סדרה ט' שלה.

דלק נדל"ן עידכנה אמש כי למיטב ידיעתה, 3 הנושאים שעומדים במוקד חקירת רשות ניירות ערך את החברה הם: ההצגה החשבונאית של השקעות הקבוצה במלונות "הילטון" ו"מריוט", שווי החניונים באנגליה והתפעול בנכסי רודשף. החברה דיווחה גם ביום ה' האחרון כי כי סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג אגרות החוב שלה ב-2 רמות - מ-'ilA' ל-'ilBBB' והשאירה אותו ב-CreditWatch עם השלכות שליליות.

הצלחה לחברת בריינסוויי בניסוי יעילות במכשיר ה-DEEP TMS שלה לטיפול בהזיות שמיעה אצל חולי סכיזופרניה. מכשיר ה-Deep TMS מיועד לטיפול רפואי לא פולשני בהפרעות נפוצות בתפקוד המוח.

כן פייט קיבלה משותפתה היפנית SKK את התמלוגים לשנת 2010 בהיקף של 500 אלף דולר. החברה, נזכיר, חתמה על הסכם מסחור עם SKK על שיווק תרופת ה-CF101 שהיא מייצרת - הסכם בהיקף של 19.5 מיליון דולר מתוכו קיבלה עד היום החברה כ-7 מיליון דולר.

שיכון ובינוי הודיעה ביום ה' האחרון לאחר נעילת המסחר כי היא מקצה כ-13% ממניות שיכון ובינוי נדל"ן להראל, כלל ביטוח והפניקס תמורת 290 מיליון שקל. ההקצאה הנוכחית משקפת שווי של כ-2.25 מיליארד שקל לשיכון ובינוי נדל"ן ובגינה תרשום שיכון ובינוי רווח של כ-130 מיליון שקל.

מניות האנרגיה גבעות ורציו המשיכו לרכז עניין רב לאחר שריכזו ביום ה' האחרון מחזור מצרפי של מעל 370 מיליון שקל.

טבע המשיכה במומנטום החיובי והיא נסחרת ברמות שיא היסטוריות. גם ביום ה' האחרון בוול סטריט הוסיפה מניית החברה כ-0.5% לערכה.

בנק דיסקונט ריכז עניין ביום כניסתו של יוסי בכר לתפקיד יו"ר הבנק. בכר אמר כי הבנק "יציע אלטרנטיבה לגדולים". על פי הערכות שכרו: כ-200 אלף שקל בחודש. נציין כי בשבוע שעבר הכריז ארגון הפקידים של דיסקונט בראשות ריקי בכר על סכסוך עבודה.

בנק אגוד מדווח כי הדירקטוריון אישר את התוכנית האסטרטגית התלת שנתית לשנים 2010-2012 של הבנק, במסגרתה קבע הדירקטוריון יעד ליחס הלימות הון כולל שלא יפחת מ-12.5%. הדירקטוריון אישר גם שינוי ארגוני, במסגרתו הוקמה פונקציה בלתי תלויה של ניהול סיכונים אשר בראשה יעמוד מנהל סיכונים ראשי.

עם פתיחת השנה החדשה, בוצעו במסחר הנעילה ביום ה' האחרון עדכוני המדדים. בין השינויים בולטים נזכיר את כניסתן של גזית גלוב , אבנר ודלק קידוחים למעו"ף.

[לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]