דלק נדל"ן מעדכנת בחקירת רשות ני"ע; רודשף במוקדי החקירה

לידיעת החברה, 3 נושאים עומדים במוקד חקירת רשות ניירות ערך: ההצגה החשבונאית של השקעות הקבוצה במלונות "הילטון" ו"מריוט", שווי החניונים באנגליה והתפעול בנכסי רודשף ■ S&P מעלות הורידה ביום ה' האחרון את דירוג אגרות החוב של החברה ל-'ilBBB'

לאחר שדיווחה בתחילת ספטמבר 2009 על חיפוש שערכה רשות ניירות ערך במשרדי החברה, פרסמה אמש (שבת) דלק נדלן שבשליטת יצחק תשובה עדכון, לפיו קיימים, למיטב ידיעתה, 3 נושאים בהם מתמקדת בדיקת הרשות.

הנושא הראשון הוא בחינת דרך ההצגה החשבונאית של השקעות הקבוצה במלונות "הילטון" ו"מריוט". דלק נדל"ן מציינת כי בדו"חותיה הרבעוניים האחרונים מסוף ספטמבר 2009 רשמה החברה הפרשה לירידת ערך בגובה מלוא סכום ההשקעה.

הנושא השני הוא בחינת שווי החברה הזרה המחזיקה בחניונים באנגליה המושכרים לחברת NCP בין השנים 2007 ו-2009. החברה מציינת כי לאורך כל השנים שוויה הנכסים נעשה על בסיס הערכות שווי שבוצעו על ידי חברות שמאות מובילות באנגליה.

שלישית, בוחנת רשות ניירות ערך את התקשרות החברה הבת הזרה עם צד שלישי בנוגע לתפעול נכסי רודשף. החברה מציינת כי לגבי כל הסכומים אותם חייב הצד השלישי לחברה הבת בוצעה הפרשה מלאה בדו"חות הרבעוניים מסוף ספטמבר 2009.

נזכיר כי ביום ה' האחרון הודיעה החברה כי סוכנות הדירוג S&P מעלות הורידה את דירוג אגרות החוב שלה ב-2 רמות - מ-'ilA' ל-'ilBBB' והשאירה אותו ב-CreditWatch עם השלכות שליליות.

סוכנות הדירוג מסבירה את הורדת הדירוג בעובדה כי שוקי הפעילות של החברה טרם התאוששו והדבר יוצר לחץ על יכולת המימון מחדש של נכסים ממונפים ועל החזר החוב. לטענת S&P מעלות, המשך פעילותה של החברה ברמות גבוהות מאוד וכן מצב הנזילות המאתגר, המצריך תוכנית מימושים מהותית וגיוסי הון, מחלישים את הפרופיל הפיננסי והעסקי של החברה.