הערכות: מנכ"ל פרטנר דוד אבנר יעזוב על רקע חילוקי דעות עם בן-דב

לאחר שאילן בן-דב רכש את השליטה בפרטנר באוגוסט 2009, אמר אבנר ל"גלובס" כי אין זה מובן מאליו שהוא יישאר בתפקידו ■ באחרונה שוחח בן-דב עם מנהלים בכירים במשק ורמז להם על כך שאבנר עשוי לפרוש מיוזמתו

האם מנכ"ל פרטנר , דוד אבנר, צפוי לפרוש בחודשים הקרובים מתפקידו? בימים האחרונים התרבו ההערכות שאבנר יבקש לסיים את תפקידו בקרוב, וזאת על רקע חילופי הבעלות בפרטנר ומערכת היחסים בינו לבין בעל השליטה החדש, שידעה עליות ומורדות.

לפי ידיעות ממקורות שונים, באחרונה שוחח אילן בן דב עם מנהלים בכירים במשק ורמז להם על כך שאבנר עשוי מיוזמתו לפרוש בחודשים הקרובים. תגובת פרטנר לידיעה היתה כי "החברה אינה מגיבה לשמועות".

כזכור, לאחר שבן דב רכש את השליטה בפרטנר, באוגוסט 2009, אמר אבנר ל"גלובס" שאין זה מובן מאליו שהוא יישאר בתפקידו. בזמנו, התבקש אבנר על ידי בן דב להמשיך בתפקידו, הן מתוך רצון למנוע זעזועים בחברה והן מתוך הערכה לאבנר ולהישגיו. אבנר עצמו לא רצה להצטייר כאדם שנוטש ובחר לסיים את שנת 2009 ולהכניס את בן דב לעניינים בצורה חלקה.

פרטנר צריכה להתייעל

אלא שהצעדים שנוקט בן דב בעקבות הביצועים המאכזבים ברבעון השלישי של 2009 מעוררים, ככל הנראה, מחלוקת בין השניים. פרטנר, מתברר, נדרשת לעבור התייעלות אגרסיבית, והחברה שכרה את שירותיה של חברת הייעוץ מקינזי. תוכנית ההתייעלות ותוכניות העבודה טרם הוצגו לאישור הדירקטוריון, אך כבר כעת ישנם לא מעט רעשי רקע המעידים על כך שחלק מהצעדים שמתכנן בן דב אינם מקובלים על אבנר. על פי הערכות, ההמלצות של מקינזי יביאו לכך שמספר המפוטרים בפרטנר יהיה גדול בהרבה מכפי שהוצג עד כה (150), ומטבע הדברים, ישנם חיכוכים כתוצאה מכך.

מחפשים עתיד באינטרנט

האתגר הגדול ביותר של פרטנר בשנת 2010 יהיה להחליט עד כמה היא משקיעה בתחומי התקשורת הנייחת והאינטרנט. עד כה, הפעילות בתחומים אלה לא הניבו הכנסות של ממש.

בפרטנר מתכננים להשקיע בשנה הקרובה למעלה מ-100 מיליון שקל בקידום הפעילות, אך מספר המנויים והיקף ההכנסות צפוי להישאר שולי. לאורך 2008 השקיעה החברה עשרות מיליוני שקלים בפתרונות ציוד, ובכל זאת, למרות ההשקעה האדירה, היא לא הצליחה לנגוס מספקיות האינטרנט הקיימות נתח שוק משמעותי.

סימן שאלה גדול נוסף מרחף מעל פעילות התוכן של פרטנר וההימור שלה על עולם הווידאו. פרטנר ציפתה שהטלוויזיה האינטרנטית תתפוס הרבה יותר חזק, ולכן השקיעה בהסכמי תוכן עם האולפנים הגדולים בעולם. אולם כיום היקף הצפיות בווידאו באמצעות מחשבים ומחשבים ניידים זניח, וישנה גם שאלת איכות הצפייה בסרטים.

כל עוד מהירויות הגלישה בישראל יהיו כפי שהן היום, קיים סיכוי קלוש שניתן יהיה לצפות בתוכן של פרטנר באיכות גבוהה. בכל מקרה פרטנר לא תסגור פעילויות אלה, אבל הן יעברו שינוי.

מחכים למערכת משדרים ארצית

בן דב הצהיר שפרטנר צריכה להיות חברת תקשורת כוללת, אבל על רקע העובדה שאין דוגמאות רבות בעולם לכך שחברה סלולרית הפכה להיות חברת IPTV, והיות שסלקום מצליחה לצמוח מפעילות תוכן ללא השקעה בווידאו וללא כניסה לשוק הפרטי באינטרנט ובטלפוניה הנייחת, לא יהיה מנוס מביצוע התאמות בפעילויות אלה.

כחלק מפתרון לבעיה, שוקלים בחברה להיכנס לתחום הטלוויזיה הדיגיטלית (DTT), אך גם בתחום זה היא מוגבלת, מאחר שמשרד התקשורת והרשות השנייה לא הצליחו עדיין להתקין מערכת משדרים עם כיסוי כלל ארצי. בפרטנר מבינים שמימוש התוכניות באמצעות רשתות תקשורת שאינן בבעלותה (כגון הוט) אינו פתרון אידיאלי.