האוצר והתמ"ת יגדיל התקציב של 3 קרנות מו"פ ישראליות

15 מיליון דולר תקבל קרן BIRD הפועלת בתחומי התעשייה והקלינטק מהמדען בתמ"ת, ולצד הקרנות BSF ו-BARD, הפועלות בתחומי המדע והחקלאות בהתאמה, היא תתחלק ב-40 מיליון דולר נוספים שיקצה האוצר

שר האוצר, יובל שטייניץ, ושר התמ"ת, בנימין (פואד) בן אליעזר, החליטו להגדיל את התקציבים של שלוש קרנות מו"פ בהן מתקיים שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני: קרן BIRD, קרן BSF וקרן BARD, הפועלות בתחומי התעשייה, המדע והחקלאות בהתאמה.

משרד האוצר הקצה לנושא 40 מיליון דולר, המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, החליט להקצות 15 מליון דולר נוספים לקרן BIRD.

מהאוצר והתמ"ת נמסר, כי המהלך נעשה מתוך הכרה בחשיבותם של המחקר והפיתוח והחדשנות הטכנולוגית כמנועי צמיחה מרכזיים של המדינות המפותחות. סיבה נוספת היא הרצון להמשיך ולעודד את שיתופי הפעולה המדעיים, התעשייתיים, והטכנולוגיים בין חוקרים מצטיינים ובין חברות תעשייתיות בשתי המדינות.

החלטה זו באה על רקע מפגש של פורום ה-JEDG, הפורום השנתי שהתכנס לאחרונה ובמסגרתו מקיימות ישראל וארה"ב דיונים מקצועיים בנושאי כלכלה. הפורום התמקד השנה בהרחבת שיתופי הפעולה הבילטראליים בין המדינות בתחום ההיי-טק. הוחלט במסגרתו כי יש לבחון את האפשרות להרחיב שימוש בכלים קיימים, כמו שלוש הקרנות הבילטראליות BIRD, BSF ו-BARD, ובמסגרת זו בוחנים גם אפשרות לתקצוב נוסף מהצד האמריקני.

שטייניץ ציין, כי "זהו צעד משמעותי וחשוב, הן לחיזוק הקשרים הכלכליים והטכנולוגיים עם ארה"ב והן להזרמת מקורות לחדשנות הישראלית. אנו מקווים כי בעקבות צעד זה נשכיל לאתר הזדמנויות נוספות להגשמת מטרות אלו".

בן אליעזר אמר, כי "מאז הקמתן, תמכו קרנות אלה במאות פרויקטים משותפים בתחומי המדע, התעשייה והחקלאות, רבים מתוכם הפכו לסיפורי הצלחה. ככאלה, הן מהוות נדבך מרכזי ביחסי הכלכלה והתעשייה בין שתי המדינות, שיש לעשות הכל כדי לשמרו ולחזקו".