אירופה סגרה ביציבות; אמון הצרכנים בבריטניה נפל בדצמבר

מדד אמון הצרכנים בבריטניה ירד בדצמבר ב-5 נקודות ל-69 נקודות ■ מדד מנהלי הרכש בגוש האירו עלה ל-54.2 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מזה 26 חודשים

שוקי אירופה נסגרו במגמה מעורבת תוך שהם רושמים שינויים זניחים, בהמשך למגמה המעורבת שהיתה הבוקר באסיה וליציבות שנרשמת בוול סטריט הערב. מדד פוטסי של לונדון סיים בעלייה של 0.14% למרות שמדד אמון הצרכנים בבריטניה ירד ב-5 נקודות ל-69 נקודות. הירידה החדה ביותר מזה שנה. באירופה, לעומת זאת, מדד מנהלי הרכש (PMI) עלה ל-54.2 נקודות - הרמה הגבוהה ביותר מזה 26 חודשים.

"השווקים משלים את עצמם אם הם חושבים שבשלב מסויים חברי האיחוד האירופי יכניסו את היד לכיס כדי להציל את יוון". כך אמר היום יורגן סטרק, בכיר בבנק המרכזי האירופי (ECB), בראיון לעיתון האיטלקי Il Sole 24 Ore.

סטרק אמר כי "בשנים האחרונות יוון לא שלטה בהוצאות הציבוריות ולא פעלה על מנת לשפר את התחרותיות שלה".

נציגים של האיחוד האירופי (EU) הגיעו היום לאתונה כדי לעשות "בדיקת אמינות" לממשלת יוון שהבטיחה לצמצם את הגירעון התקציבי. נציין כי במהלך חודש דצמבר מחירי האג"ח הממשלתיות של יוון ירדו בחדות לאחר שסוכניות הדירוג הבינלאומיות חתכו את דירוג האשראי של יוון והזהירו מפני "חדלות פירעון".

המדדים המובילים באסיה ננעלו במגמה מעורבת, כאשר טוקיו סיימה בעליות בעוד ששנחאי ירדה ב-0.8%.

הסכנה לחדלות פירעון של מדינות באיזור פחתה ומחיר הנחושת עלה לרמה הגבוהה ביותר מזה 16 חודשים לאור שיפור נמשך במצבה של הכלכלה האמריקנית. וול סטריט ננעלה אמש (ג') במגמה מעורבת.

מדד MSCI אסיה פסיפיק עלה ב-0.6% ל-124.38 נקודות. המדד טיפס ב-37% במהלך 12 החודשים האחרונים.

עלויות הביטוח כנגד חדלות פירעון של אג"ח באסיה ואוסטרליה ירדו לרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2008. כך לפי נתונים של חברת CMA DataVision.

מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בפברואר התקרב לרף 82 הדולר לחבית על רקע סופות שלג בסין, אירופה והחוף המזרחי של ארה"ב.

בינתיים, סוכנות דירוג האשראי הבינלאומית פיץ' חתכה את דירוג האשראי של איסלנד, לאחר שהנשיא אולאף רגנר גרימסון הטיל וטו על הצעת חוק שמתוקפה ישולמו למשקיעים בריטים והולנדים 5 מיליארד דולר שהפסידו משקיעים אלה בקריסת הבנקים האיסלנדים.

פיץ' חתכה את דירוג האשראי ארוך הטווח של איסלנד ל +BB מ -BBB. מדובר בדירוג הנמוך מרמת השקעה. כמו כן פיץ' הורידה את הדירוג של המטבע המקומי, הקורונה האיסלנדית ל +BBB מ -A. אופק דירוג האשראי של שני הדירוגים הוא שלילי, כך שתתיכן הורדת דירוג נוספת בהמשך.

מכירות כלי הרכב בארה"ב עלו ב-15% בדצמבר

יצרניות כלי הרכב טויוטה , הונדה וניסן ריכזו עניין לאחר שמכירות כלי הרכב בארה"ב עלו ב-15% בדצמבר. המכירות של טויוטה קפצו ב-32% ל-187,860 כלי רכב בדצמבר בארה"ב, חברת ניסן דיווחה כי מכירותיה עלו ב-18% ל-73,404. הונדה דיווחה על עלייה של 24.5% במכירות.י ונדאי דיווחה על זינוק של 40.6%. קאיה דיווחה כי מכרה בדצמבר כ-21 אלףכ לי רכב המעידים על זינוק של 44%.

מניות האנרגיה והכרייה BHP ביליטון וריו טינטו ריכזו עניין על רקע עליית מחיר הנחושת.

ג'פאן איירליינס איבדה גובה לאחר ששר האוצר היפני והבנק היפני לפיתוח הודיעו כי הם מעדיפים כי החברה תלך לכיוון של הגנה מפני פשיטת רגל ולא לבנייה מחדש.

עיתון "הגרדיאן" הבריטי בחר בדורי מדיה כאחת מעשר המניות שמומלץ להשקיע בהן ב-2010.