עליות בשוקי חו"ל: שבוע רביעי ברציפות של עליות באירופה

נתוני ייצוא טובים בגרמניה והמלצה אוהדת של UBS על מניות בנקי ההשקעות באירופה הכשירו את הקרקע לעליות, למרות נתוני התעסוקה הפושרים בארה"ב

עליות שערים נרשמו היום (ו') בשוקי ההון באירופה, למרות שבדרך הם חטפו "מכה קלה בכנף" עם פרסום נתוני התעסוקה בארה"ב. מדד ה-Dow Jones Stoxx 600 סוגר שבוע רביעי ברציפות של עליות, לאחר ש-UBS המליץ היום על מניות הבנקים באירופה ובגרמניה פורסמו נתוני ייצוא טובים, מה שגרם לאירופים לשים בצד את נתוני התעסוקה המאכזבים בארה"ב ולהתעודד מהנתונים הטובים בביתם.

תחילה לגרמניה, הכלכלה המובילה באירופה, שם נודע כי העודף המסחרי עלה בנובמבר ל-17.4 מיליארד אירו, למרות שציפו לירידה ל-12.4 מיליארד אירו מ-13.6 מיליארד אירו באוקטובר. העודף בחשבון השוטף עלה ל-18.1 מיליארד אירו מ-11 מיליארד אירו, הרבה מעל הצפי שעמד על 10.8 מיליארד אירו. הסיבה היא ירידה של 5.9% בייבוא לעומת עלייה של 1.6% בייצוא בחודש נובמבר, בהשוואה לאוקטובר.

בגוש האירו נרשמה נסיגה של 4% בתוצר המקומי הגולמי בשנה שהסתיימה ברבעון השלישי. הירידה נמוכה במעט מהצפי ומהנתון נכון למחצית 2009 (4%-, שניהם). שיעור האבטלה עלה ל-10%, תוך שהוא עוקף את הציפיות (9.9%) ואת הנתון באוקטובר.

הבנק השווייצרי UBS הוביל את מניות הבנקים באירופה לעליות, לאחר שהמליץ על מניות בנקי ההשקעות ב"תשואת יתר". מניות דויטשה בנק וברקליס הגיבו בחיוב להמלצה של UBS.

עליות גם באסיה

שוקי המניות במזרח אסיה נסחרו ביומו האחרון של שבוע המסחר בעליות שערים. בטוקיו ניכרה התחזקות של מניות היצואניות הגדולות (ובמיוחד יצרניות הרכב) בשל היחלשות הין, שצפויה להגדיל את מכירותיהן הבינלאומיות במונחי המטבע המקומי. נזכיר בהקשר זה את טויוטה , הונדה מוטורס , סוני ופנסוניק .

מתחילת השנה עלה מדד ההנג-סנג ב-1.9%. הניקיי טיפס ב-2.4% ומדד שנחאי המשולב ירד ב-1.5%.

עוד ביפן, מניית חברת התעופה הלאומית המשיכה לצנוח עקב חששות מפשיטת-רגל. בתוך כך, מאזן המדדים המובילים ביפן עלה ל-91.2% בנובמבר, נמוך מהציפיות לעלייה של 91.4%. המכון למחקר סוציאלי עדכן את מאזן אוקטובר כלפי מטה ל-89.4% מ-89.7% במקור. מדד הפעילות הכלכלית עמד בחודש בנובמבר על 95.7 - בהתאם לצפי ועליה מ-94.3 באוקטובר.

בדרום קוריאה נותרה הריבית זה החודש ה-11 ברציפות על רמת השפל שלה - 2% במונחים שנתיים. הריבית מיוחסת לריבית על רכישות חוזרות של אג"ח לאחר שבוע. עם זאת, בסיאול אותתו על עליית ריבית.

בהונג-קונג, בלטה מניית האטצ'יסון תקשורת בינלאומית (סימול: 2332:HK) בעקבות הצעת הרכש של חברת האחזקות האטצ'יסון וומפואה . האטצ'יסון היא הבעלים הקודמים של פרטנר תקשורת הישראלית. הצעת הרכש, במחיר 2.2 דולר הונג-קונגי למניה, מגלמת פרמיה של 33.3% לשער המניה טרם הפסקת המסחר, וגוזר לחברה שווי של 545 מיליון דולר.

"עליות שערים נוספות צפויות להיות מוגבלות" אמר אנליסט השוק יוקיו טקהשי ממיזוהו ניירות-ערך לפורטל הפיננסי Market Watch. "הסוחרים החלו את היום בקניות, אך הם צפוים לממש רווחים", אמר, בהתייוני שוק העבודה בארה"ב שיתפרסמו אחר הצהריים, שעון ישראל. נזכיר, כי ביום שני לא יתקיים מסחר בבורסות ביפן.

בשנחאי המסחר חזר לעליות. אתמול, נזכיר, העלה הבנק המרכזי את התשואה לפדיון המגולמת בהנפקת המק"מ (מלווים קצרי-מועד, א"ו) לשלושה חודשים. טים קונדון הסביר לפורטל הפיננסי כי הצעד נתפס כהפתעה, כיוון שהוא מפר את האיזון בין החששות מפני מדיניות מוניטרית מרחיבה (הורדת ריבית) לכיוון כזו המצמצמת (העלאתה).