ארגנטינה: הושב לתפקידו נגיד הבנק המרכזי שהודח ע"י הנשיאה

בית המשפט ציין בהחלטתו כי הצו להדחה היה צריך לקבל את אישור הקונגרס הארגנטינאי ■ הרקע לפיטורים היה התנגדותו של רדראדו לתוכנית להשתמש ב-6 מיליארד דולר מיתרות המט"ח של ארגנטינה לפירעון חובות

בית המשפט בבואנוס איירס החליט היום (שבת) לבטל את החלטתה של הנשיאה, כרסטינה קירשנר, להדיח את נגיד הבנק המרכזי בארגנטינה, מרטין רדראדו, אשר גרמה לירידות חדות בשוקי ההון במדינה מוקדם יותר השבוע. הרקע לפיטורים היה התנגדותו של רדראדו לתוכנית להשתמש ב-6 מיליארד דולר מיתרות המט"ח של ארגנטינה לפירעון חובות.

בית המשפט ציין בהחלטתו כי הצו להדחה היה צריך לקבל את אישור הקונגרס הארגנטינאי.

נזכיר כי בעקבות ההודעה על החלטת הנשיאה להדיח את הנגיד, אג"ח "בודן" הדולריות של ממשלת ארגנטינה ירדו היום רביעי ב-1.3%, הירידה היומית התלולה ביותר מאז נובמבר.

בחברת RBS סקיוריטיס מעריכים כי הירידה של האג"ח הארגנטיניות יוצרת הזדמנויות קנייה מיוחדות, מפני שהאג"ח הללו יעלו כאשר ארגנטינה תפרוס מחדש את החובות שהיא לא פרעה למשקיעים.

הנשיאה קירשנר מתכננת לחשוף החודש את הפרטים של הצעת ההסדר לנושים שמחזיקים באג"ח חדלות פירעון בסך 20 מיליארד דולר, כדי לסלול את הדרך בפני ארגנטינה לחזור לשוקי ההון הבינלאומיים בפעם הראשונה מאז שהיא עצרה פירעון אג"ח בסך 95 מיליארד דולר בשנת 2001. כרבע מבעלי האג"ח הללו דחו הצעת הסדר של הממשלה ב-2005, בסך 30 סנט לדולר של ערך נקוב.

לדברי גבריאל טורס, אנליסט במודי'ס בניו יורק, ניסיון הפיטורים של רדראדו מראה ש-"קובעי המדיניות בארגנטינה אינם חזקים ואינם צפויים, אך השאלה הגדולה יותר היא, האם הם הולכים לפתור את הבעיות שלהם? אם הם לא יפתרו את בעיית החובות, ולא יקבלו גישה לשוקי ההון, המצב יחריף".