S&P מעלות: דירוג האג"ח של צים ירד ל-D ולאחר יום עלה ל-B

סוכנות הדירוג הודיעה אתמול כי היא בוחנת מחדש את דירוג אגרות החוב תחת התנאים החדשים שלאחר השלמת ההסדר וכי אם לא תהיינה התפתחויות חדשות, היא מעריכה כי דירוג אגרות החוב יעלה ל-ilB עם תחזית דירוג יציבה

S&P מעלות מחליטה מהר בקשר לאגרות החוב של צים: החברה לישראל , המחזיקה בצים, הודיעה היום כי אתמול הורידה סוכנות הדירוג את דירוג אגרות החוב (סדרה א'), (סדרה ב') ו-(סדרה ג') של צים מדירוג 'ilCC' עם תחזית דירוג שלילי לדירוג 'D'.

S&P מעלות הסבירה כי הורדת דירוג אגרות החוב ל-'D' נובעת מהשלמת כל התנאים המתלים וכניסתו המעשית לתוקף של ההסדר לפריסת החוב שגויס במסגרת אגרות החוב של צים. עוד הודיעה סוכנות הדירוג כי היא בוחנת מחדש את דירוג אגרות החוב תחת התנאים החדשים שלאחר השלמת ההסדר וכי אם לא תהיינה התפתחויות חדשות, היא מעריכה כי דירוג אגרות החוב יעלה ל-ilB עם תחזית דירוג יציבה.

היום הודיעה S&P מעלות לצים כי לאחר בחינה מחדש של דירוג אגרות החוב, הוא עלה לדירוג 'ilB' עם תחזית דירוג יציבה. סוכנות הדירוג קבעה כי הדירוג החדש הינו "יציב" וציינה כי אם החברה תשיג את יעדי תוכנית ההבראה ותשפר את תזרים המזומנים ואת רמת הנזילות שלה עשוי הדבר להוביל למהלך דירוגי חיובי, בעוד שאם החברה לא תעמוד בתוכנית עלול הדבר להשפיע לרעה על הדירוג.

אלון רווה, סמנכ"ל הכספים בצים מסר כי "קביעת הדירוג לאגרות החוב של צים ל-B נותנת ביטוי לאמונה בהסדר החוב של צים, ומחזקת את המסר המרכזי בהסדר כלפי מחזיקי האג"ח לפיו לא נדרשה מהם מחיקה כלשהי, וכל שסוכם עליו הוא דחייה בזמן בפירעון האג"ח, דחייה שבגינה קיבלו מחזיקי האג"ח פיצוי בבטוחות ובריבית".