הראל ומנורה מבטחים ישתתפו במימון עסקת 012 סמייל

יעמידו לאמפל שבשליטת יוסי מימן אשראי בהיקף של 220 מיליון שקל לצורך ביצוע עסקת 012 סמייל, שהיקפה 1.2 מיליארד שקל ■ בשוק מעריכים כי תנאי ההלוואה כוללים שעבודים על נכסי אמפל ו-012 סמייל, כשהריבית תעמוד על כ-8%

יוסי מימן וחברת אמפל שבבעלותו עומדים לסגור סופית את חבילת המימון לרכישת 012 סמייל . ל"גלובס" נודע כי קבוצות הביטוח והפיננסים הראל ומנורה-מבטחים צפויות להעמיד לאמפל אשראי בהיקף 220 מיליון שקל לצורך רכישת חברת התקשורת.

המגעים בין הצדדים נמצאים בשלבים מתקדמים, ובסיומם ישלים מימן את מבנה מימון העסקה, שבוצעה לפי שווי של 1.2 מיליארד שקל, באמצעות חברת אמפל הבורסאית. בשוק מעריכים כי תנאי ההלוואה כוללים שעבודים על נכסי אמפל ו-012 סמייל, כשהריבית תעמוד על כ-8%.

מאמפל סירבו היום להגיב. מקורות מקורבים לחברה אמרו שכאשר ייסגר המימון, היא תודיע על כך כמקובל.

מנורה מבטחים, שאת השקעותיה מנהל יוני טל, והראל, שאת השקעותיה מנהל אמיר הסל, יעמידו כל אחת כ-110 מיליון שקל. סכום זה יתווסף לחבילת מימון בהיקף של 800 מיליון שקל שתינתן לחברה מקונסורציום בנקאי הכולל, כך פורסם עד כה, את לאומי ודיסקונט. בנוסף, אמפל של מימן תשלם כ-200 מיליון שקל מההון העצמי שלה.

בכוונת מימן להפוך את 012 סמייל לפלטפורמת תקשורת בינלאומית, כאשר הראל ומנורה צפויות לקבל במסגרת המימון גם אופציות לרכישת מניות אמפל. נציין כי מנורה מבטחים וקופות הגמל שבבעלותה מחזיקות בכ-4.7% ממניות אמפל.

נזכיר כי בשתי העסקאות הגדולות הקודמות בענף התקשורת הובילו שני הבנקים הגדולים: לאומי את מימון רכישת פרטנר, והפועלים את מימון רכישת בזק.