חשש: ארובות הווילות בסביון מזהמות את אוויר קריית-אונו השכנה

"ריח של ל"ג בעומר" מציף את קריית-אונו אחת לכמה ימים ■ הניחוח מגיע מכיוון ארובות הווילות של היישוב השכן, אך המועצה המקומית מסרבת לפעול בנושא

מהקומות הגבוהות של בנייני שכונת רימון קרית אונו, הגובלת עם המועצה המקומית סביון, אפשר לראות את גגות הבתים הפרטיים והווילות היוקרתיות.

שכנות שקטה ללא בעיות מיוחדות, מספרים התושבים. אך בימים אלה צופים דיירי שכונת רימון על בתי סביון בעין אחרת. הם מחפשים רמז שיעזור להם להבין מהו מקור הריח החריף שאופף את השכונה מדי כמה ימים בשעות אחר הצהריים, ופוגע באיכות חייהם.

"כמו ריח של ל"ג בעומר", מדווחת התושבת ורד שעיה. "אחת ההשערות היא שזה אולי מהקמינים של תושבי סביון, משום שהריחות הם בחודשי החורף ומזכירים ריח עץ שרוף. בשעה 16:30 הבית שלי נאטם לגמרי, אי-אפשר לפתוח חלון, ואם אני יוצאת לאסוף את הילדה מהחוג באזור שבע בערב, אנחנו יוצאות מהאוטו, סותמות את האף, ורצות הביתה".

לאיש אין באמת הוכחה לכך שהריח אכן מגיע מסביון. יש גופים שתפקידם לבדוק את הדברים האלה, אבל פניות למוקד 106 המקומי ולעיריית קריית אונו מלמדות שזה לא ממש מעניין אותם.

"בעירייה מסרו לנו שאם הריחות מגיעים מאזור סביון אז זה לא באחריותם", מספרת שעיה. "העניין הוא שאנחנו, תושבי שכונת רימון, כן סובלים מהריח; ואנחנו כן בתחום אחריותם. העירייה יכולה לפנות למועצה של סביון ולבקש מהתושבים שיבדקו את הקמינים, אולי להוציא הנחיות בנושא. מה אני אמורה לעשות? לדפוק על דלתות הבתים בסביון?".

ומה אומרים בעיריית קריית אונו? "הנושא נבדק פעמים מספר על-ידי העירייה. כשנמצא כי מקור הריח אינו משטחה המוניציפלי של קריית אונו, פנה מנכ"ל העירייה למנהל מחוז מרכז במשרד להגנת הסביבה, בבקשה לטפל בדחיפות באיתור מקור הריח ובטיפול במניעתו". עכשיו התושבים מחכים - ובינתיים, סותמים את האף.