מנוף להתכוף: אוריגו צפויה להעניק לה אשראי בסך 50 מיליון ש'

ההלוואה תינתן בשני שלבים, ובמסגרתה יוקצו לקרן המנוף אוריגו אופציות למניות התכוף ■ ביוני 2009 דיווחה התכוף על חתימת הסכם להקמת מסגרת השקעה של עד 12 מיליון דולר, עם קרן יורקוויל

קרן המנוף אוריגו, בניהולו של גבי טרבלסי, על סף עסקת מימון שנייה, והפעם היא עומדת להעניק אשראי בהיקף 50 מיליון שקל לחברת התכוף. הצדדים טרם חתמו על הסכם הלוואה מחייב, אולם בהתאם למו"מ המתקיים בין הצדדים, מדובר בהלוואה בשני שלבים שתעמיד קרן המנוף. השלב הראשון הינו בגובה 15 מיליון שקל, והשלב השני בגובה של עד 35 מיליון שקל. התכוף מציינת בהודעתה כי בתמורה להלוואה יוקצו לאוריגו גם אופציות למניותיה.

התכוף , שבשליטת דוד אורון, עוסקת בייצור מוצרי מתכת, ובהם מיכליות, נגררים וקונסטרוקציות, וחווה קשיי תזרים שהובילו אותה לעסקה עם קרן המנוף. מקור המימון המרכזי של החברה הינו אשראי מבנק דיסקונט ומבנק אגוד, כאשר לכל אחד מן הבנקים המלווים ניתן שעבוד שוטף על כלל נכסי החברה, המגובה בהסכם פרי פסו - 50% לטובת כל אחד מהבנקים.

עסקת המימון עם אוריגו אינה עסקת המימון היחידה של התכוף בתקופה האחרונה. ביוני 2009 דיווחה החברה על חתימת הסכם להקמת מסגרת השקעה של עד 12 מיליון דולר, עם קרן יורקוויל (Yorkville). על פי ההסכם, התחייבה יורקוויל להשקיע בחברה עד 12 מליון דולר על פני שלוש שנים.

בנוסף, באוגוסט האחרון החברה הקצתה לבעל השליטה בה, באמצעות חברת סולאור השקעות, מניות בתמורה להפחתת החוב שלה כלפיו בכ-10 מיליון שקל, מסכום של 17.4 מיליון שקל.

בסוף 2006 גייסה התכוף 36 מיליון שקל באמצעות הנפקת אג"ח להמרה, ונכון לדוחות הרבעון השלישי של 2009, התחייבויות האג"ח שלה לטווח ארוך הסתכמו ב-23.5 מיליון שקל.

אוריגו רחוקה ממיצוי משאביה

קרן אוריגו, בראשות רו"ח גבי טרבלסי, גיא ועדיה וגיא זוקין, השלימה עד כה רק עסקה אחת, במסגרתה הלוותה כ-105 מיליון שקל לקבוצת הכשרת הישוב שבשליטת משפחת נמרודי. כך שאם תושלם העסקה עם התכוף, אוריגו תשלים מתן אשראי בהיקף של עד 155 מיליון שקל, וזאת מתוך סך נכסים של 1.3 מיליארד שקל שהיא מנהלת. כלומר, הקרן רחוקה מאוד ממיצוי המשאבים העומדים לרשותה.

נזכיר כי לאחרונה משרד האוצר הודיע על הרחבת אפשרויות ההשקעה של קרנות המנוף, שהוקמו בעקבות המשבר הכלכלי לצורך עידוד שוק האג"ח הקונצרניות, כך שהן תוכלנה להעמיד אשראי גם לחברות שיש להן רק אשראי בנקאי. במסגרת זו האוצר יתיר לשלוש קרנות המנוף הקיימות לשנות את הסכם השותפות שלהן. אולם, צעד זה זוכה להתנגדויות ממספר גורמים בשוק, בהם קרן השקעות פלנוס המתחרה בקרנות המנוף, וקרן הפנסיה גילעד הוותיקה, המשקיעה באחת מקרנות המנוף.

שווי השוק של התכוף עומד על 75 מיליון שקל. בתשעת החודשים הראשונים של 2009 התכוף צמצמה את הפסדיה לכחצי מיליון שקל, לעומת 5.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2008. הכנסותיה עלו ב-5.5% ל-118 מיליון שקל, כשהונה העצמי עמד על 26 מיליון שקל, מול התחייבויות שוטפות של 116 מיליון שקל. לפני פחות מחודש הודיעה החברה על עסקה לאספקת כלי רכב ממוגנים למשטרת פרו תמורת כ-42 מיליון שקל. *