שנחאי עקפה את טוקיו - הבורסה ה-3 בגודלה לפי נפח מסחר

מניות בשווי 5.01 טריליון דולר החליפו ידיים בבורסת שנחאי בשנה שעברה לעומת מניות בהיקף של 4.07 טריליון דולר בבורסת טוקיו ■ הרשות לניירות ערך בסין אישרה ב-8 בינואר מסחר בחוזים עתידיים ושורט על מדדים. במורגן סטנלי מעריכים כי המהלך יגדיל את נפח המסחר בשנחאי ב-50% ויכניס את סין ל"עידן חדש".

בורסת שנחאי עקפה את טוקיו כבורסה הגדולה ביותר באסיה והשלישית בגודלה בעולם לפי נפח מסחר לאחר שמדד שנחאי המשולב זינק ב-80% בשנת 2009.

מניות בשווי 5.01 טריליון דולר החליפו ידיים בבורסת שנחאי בשנה שעברה לעומת מניות בהיקף 4.07 טריליון דולר בבורסת טוקיו. כך לפי נתונים של בלומברג.

שנחאי היא כעת הבורסה השלישית בגודלה בעולם וטוקיו הינה הרביעית, כאשר רק נאסד"ק ו-NYSE הן בעלות נפח מסחר גדול יותר.

"בתור שוק מתעורר, היקף המניות המחליפות ידיים בסין הוא גדול ביותר", אמר לי ג'ון, בכיר ברשות לניירות ערך של סין.

"ההתאוששות המהירה של סין מהמשבר הפיננסי העולמי והמכירה של מניות חדשות עומדות מאחוריסיבה אחת לעלייה בנפח המסחר הינה ההנפקות של מניות חדשות".

בורסה, סין / צלם בלומברג

"בתוך שנה עד שנתיים סין תתחרה עם הבורסות הגדולות בעולם"

לי ג'ון ג'ון אמר כי בתוך שנה עד שנתיים סין תתחרה עם הבורסות הגדולות ביותר בעולם. הרשות לניירות ערך בסין אישרה ב-8 בינואר מסחר בחוזים עתידיים ושורט על מדדים. במורגן סטנלי מעריכים כי המהלך יגדיל את נפח המסחר בשנחאי ב-50% ויכניס את סין ל"עידן חדש".

מדד שנחאי המשולב התאושש מנפילה של 65% שספג ב-2008 לאחר שממשלת סין השיקה חבילת תמריצים בהיקף של 4 טריליון יואן (586 מיליארד דולר) לעידוד ההשקעה בתשתיות, סביבה, אנרגיה ירוקה, תחבורה, רפואה וחינוך. מדד ניקיי 225 של טוקיו עלה ב-19% בשנה שעברה.

ביולי 2009 שנחאי עקפה לזמן קצר את טוקיו והפכה לבורסה השלישית בגודלה בעולם לפי שווי שוק. חברות סיניות גייסו 207.6 מיליארד דולר בהנפקות ראשוניות (IPO) - סכום כפול מזה שגייסו ב-2008.