ועדת הכלכלה: להקים ועדה שתבחן חידוש טיסות לקריית שמונה

מנכ"ל משרד התחבורה קיבל הוראהנ להקים ועדה מיוחדת בראשותו ולהביא את מסקנותיה עד לסוף חודש אפריל 2010

ועדת הכלכלה של הכנסת הורתה היום (ב') למנכ"ל משרד התחבורה להקים ועדה מיוחדת בראשותו שתבחן חידוש הטיסות הסדירות לקריית שמונה ולהביא את מסקנותיה עד לסוף חודש אפריל 2010.

בשנת 2006 נחנך בקריית שמונה טרמינל חדש לטיסות פנים ארציות כחלק ממדיניות הממשלה, שקבעה כי לטיסות הסדירות מממרכז הארץ לאצבע-הגליל חשיבות ציבורית רבה בפיתוח אזור הגליל, והן חלק מהתשתית הנדרשת לפעילות של משקיעים ויזמים מהמרכז.

חברת טמיר תעופה שזכתה במכרז התחייבה להפעיל שש טיסות יומיות לקריית-שמונה ולראש-פינה. במסגרת המכרז נקבע כי מחיר טיסה מקריית-שמונה לשדה-דב יהיה 299 שקל למבוגר, תושבי הצפון יהיו זכאים למחיר מופחת, 188 שקל, והממשלה תסבסד את ההפרש. במסגרת המכרז נקבע כי חברת התעופה שתזכה מודעת לכך שהשימוש במנחת קריית-שמונה כרוך בתשלום למפעיל בעבור שירותי תעופה אשר התחייבה להפעיל שש טיסות יומיות לקריית-שמונה ולראש-פינה.

בתחילת מלחמת לבנון השנייה הפסיקה חברת "טמיר" את פעילות הקו לקריית-שמונה ולראש-פינה. מאז מושבת המנחת ולטענת רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית אין הצדקה כלכלית להפעלתו.

עם סיום הלחימה החליטה החברה שלא לחדש את טיסותיה לקריית-שמונה, עקב סכסוך שהתגלע בינה ובין מפעיל המנחת ועיריית קריית-שמונה. חברת "טמיר" דורשת להפעיל את המנחת בעצמה, ואילו המפעיל הנוכחי ועיריית קריית-שמונה מתנגדים לתביעה זו. הפעלת המנחת דורשת עמידה בתקני תעופה, ובכללם הפעלת צוות עובדים מקומי, שירותי אמבולנס וכבאית, שעלותם על פי מפעיל המנחת הייתה 70-80 אלף שקל בחודש.

בדיון שנערך היום טען ח"כ אופיר אקוניס כי קיומו של שדה תעופה המאפשר טיסות סדירות לאצבע הגליל חשוב מאוד לחוסנו החברתי והכלכלי של צפון הארץ. לתחבורה מהירה, זמינה, ויעילה חשיבות ציבורית רבה בפיתוח אזור הגליל.