הממשלה אישרה היום בישיבתה את תוכניות המתאר המשלימות של קו הרכבת המהיר ירושלים תל-אביב. האישור מאפשר להתחיל בביצוע העבודות בשער הגיא, נחל יתלה ועמק הארזים. התוואי עצמו אושר באוגוסט 2009 במועצה הארצית לתכנון ובנייה לאחר מאבק ארוך שניהלו הגופים הסביבתיים, הטוענים כי התוכנית תגרום פגיעה בלתי הפיכה בערכי טבע ייחודיים באזור נחל יתלה. בניית הקו אמורה להסתיים בתחילת 2017 לאחר עיכובים ממושכים וחריגה של כ-4 מיליארד שקל מהאומדן התקציבי המקורי. ביצוע העבודות מחייב הגשת תכנון מפורט וליווי סביבתי באמצעות הגוף המאשר - גוף ייחודי שהוקם על ידי המועצה הארצית לתכנון ולבנייה לליווי הפרויקט מנתב"ג לירושלים, כולל נציגות משרד הפנים, המשרד להגנת הסביבה, משרד התחבורה ושותפים לפעילותו גם גופים סביבתיים יועצים מקצועיים. שר הפנים אלי ישי אמר בעקבות ההחלטה כי "ראוי להאיץ כל פרויקט שיש בכוחו לחזק חברתית כלכלית ותשתית את ירושלים".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.