סיטי הפסיד 7.6 מיליארד דולר: "עדיין זהירים - הסביבה מאתגרת"

ההפסד המתואם הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר, או 6 סנט למניה, בעוד שאנליסטים צפו כי הבנק ירשום הפסד של 33 סנט למניה ■ סמנכ"ל הכספים: "אנו מוסיפים לעקוב אחר ההשלכות וההשפעות של השנה-שנתיים האחרונות"

בנק סיטיגרופ דיווח היום (ג') לפני פתיחת המסחר בוול סטריט על תוצאות הרבעון הרביעי של 2009. מהדו"חות עולה, כי הבנק הפסיד 7.6 מיליארד דולר, שהם 33 סנט למניה - לעומת הפסד של 17.24 מיליארד דולר ברבעון הרביעי ב-2008, או 3.4 דולר למניה.

ההפסד המתואם, בניכוי הוצאה חד-פעמית של 6.2 מיליארד דולר הקשורה להחזר כספים לממשל האמריקני בגין כספי הסיוע שקיבל במסגרת תוכנית ה-TARP, הסתכם ב-1.4 מיליארד דולר או 6 סנט למניה. אנליסטים בוול סטריט צפו כי הבנק ירשום הפסד של 33 סנט למניה.

סיטיגרופ דיווח כי צימצם ב-36% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד את ההפסדים שנבעו מאי-החזר הלוואות לרמה של 8.2 מיליארד דולר, וב-10% לעומת הרבעון השלישי ב-2009.

על פניו, התוצאות הכספיות מצביעות על דו"חות טובים לבנק, אך המניה יורדת במסחר המוקדם ומושכת אחריה גם את החוזים העתידיים על המדדים המובילים. הסיבה - דבריו של סמנכ"ל הכספים של הבנק לגבי ההמשך. לדבריו, "אנחנו נשארים זהירים ומוסיפים לעקוב אחר ההשלכות וההשפעות של השנה-שנתיים האחרונות על התוצאות שלנו ועל צמצום ההפסד, שכן הסביבה העסקית נותרה מאתגרת".

עם זאת, ג'ון גרספץ' הוסיף ואמר כי "אנחנו רואים סימנים לשיפור בתנאי האשראי, בעיקר באסיה ובאמריקה הלטינית". לדבריו, סיטי רשם התקדמות משמעותית במהלך 2009 לחיזוק ההון הפיננסי, ובסיס הלקוחות רחב דיו כדי לסייע להמשך שיפור.