הערכה: הרשימה שאותרה אינה רשימת המשקיעים ב"בנק פנאן"

אתמול דווח כי חוקרי רשות המסים העוסקים בפרשת מוני פנאן השיגו רשימה של שמות שחקני כדורסל, הנחזית כרשימת המשקיעים של פנאן, ולצידה סכומי כסף ■ מקורבים לחקירה: "זו לא הרשימה שהחוקרים מחפשים"

חוקרי פרשת מוני פנאן ברשות המסים מעריכים כי רשימת שמות שחקני הכדורסל עם סכומי כסף לצידם, שאותרה באחרונה, אינה רשימת המשקיעים ב"בנק פנאן" - כך נודע ל"גלובס" מפי גורמים המקורבים לחקירה.

אתמול (ב') דווח כי באחרונה השיגו חוקרי רשות המסים העוסקים בפרשת מוני פנאן רשימה המכילה שמות שחקנים, הנחזית כרשימת המשקיעים של פנאן, ולצידה רשומים סכומי כסף. נודע כי הרשימה כוללת שמות של שחקנים ידועים רבים.

עם זאת, מקורבים לחקירה אומרים כי "זו לא הרשימה שהחוקרים מחפשים. לא נראה כי מדובר ברשימת המשקיעים" - זאת מאחר שהסכומים הנקובים לצד שמות השחקנים הם קטנים. חוקרי רשות המסים מנסים כעת לבדוק את משמעות הרשימה.

רשימת השחקנים אותרה על-ידי החוקר ירון עידן, הפועל מטעם עו"ד משה זינגל, שמונה למנהל העיזבון של פנאן. לא ברור כיצד הרשימה לא אותרה בזמנו על-ידי חוקרי רשות המסים במהלך החיפושים שבוצעו עם התפוצצות הפרשה. חוקרי משרד פקיד שומה חקירות תל-אביב, בראשות רון חכם, פנו לבית המשפט והשיגו צו להעברת הרשימה לידיהם.

יצויין כי גם אחרי שתושג רשימת המשקיעים ב"בנק פנאן" - לא יהיה בה די, ועדיין יהיה צורך בהודאה של ה"משקיעים" בכך שהשקיעו את כספם באמצעות פנאן. עד כה אף אחד מהגורמים החשודים בכך שהשקיעו ב"בנק פנאן" לא הודה בכך.

המשך חקירה

בתוך כך נודע כי מחר (ד') היו אמורים להיחקר ברשות המסים שופטי כדורסל נוספים, ואולם כפי הנראה חקירתם נדחתה לשבוע הבא. עם זאת, מחר צפויים להיחקר גורמים בדרג המינהלי.

באשר לחקירה המתנהלת ביחידת חקירות מע"מ תל-אביב, בראשותו של רפי עמיאל, כנגד מאמן מכבי תל-אביב כדורסל, פיני גרשון, אומרים מקורבים לחקירה כי בשלב זה החשודים לא צפויים להיחקר שוב.